1) ik lees op een scooterforum dat er tussen de cilinderkopmoer en de cilinder een kleine pakking moet.. is dat zow?
2) hoe krijgt ge die kleine veertjes in uwe piston? (ik zou da met een dunne knijper beetje wille toenijpe en zo derin probere te fixe maar kweetniet of dat daartegen kan)
3) kunnen die grote veren daartegen as ge die helemaal uitéénrekt om van uwe piston te doen? lijkt me dat die gaan breken..
4) moet ge kleine en grote veren vervangen als ge nieuwe piston/cilinder steekt?
Vincent2 schreef:1) ik lees op een scooterforum dat er tussen de cilinderkopmoer en de cilinder een kleine pakking moet.. is dat zow? 2) hoe krijgt ge die kleine veertjes in uwe piston? (ik zou da met een dunne knijper beetje wille toenijpe en zo derin probere te fixe maar kweetniet of dat daartegen kan) 3) kunnen die grote veren daartegen as ge die helemaal uitéénrekt om van uwe piston te doen? lijkt me dat die gaan breken.. 4) moet ge kleine en grote veren vervangen als ge nieuwe piston/cilinder steekt?
^^
1) nee een ring, tussen je kop en je cilinder moet wel een kopere pakking
Vincent2 schreef:1) ik lees op een scooterforum dat er tussen de cilinderkopmoer en de cilinder een kleine pakking moet.. is dat zow? 2) hoe krijgt ge die kleine veertjes in uwe piston? (ik zou da met een dunne knijper beetje wille toenijpe en zo derin probere te fixe maar kweetniet of dat daartegen kan) 3) kunnen die grote veren daartegen as ge die helemaal uitéénrekt om van uwe piston te doen? lijkt me dat die gaan breken.. 4) moet ge kleine en grote veren vervangen als ge nieuwe piston/cilinder steekt?
^^
1) nee een ring, tussen je kop en je cilinder moet wel een kopere pakking
ahja ma ik bedoel echt tusse die 4 boute en de kop, maar da zal wel ni. Moet ge die voetpakking ook vervange as ge een nieuwe cilinder steekt?
die kleine veertjes vallen in het gleufje, met een punttangetje zeg maar hier beet pakken ,bij het rode pijltje
beetpakken,en dan met het groene pijltje aangewezen stukje in het gleufje stoppen
Vincent2 schreef:1) ik lees op een scooterforum dat er tussen de cilinderkopmoer en de cilinder een kleine pakking moet.. is dat zow? 2) hoe krijgt ge die kleine veertjes in uwe piston? (ik zou da met een dunne knijper beetje wille toenijpe en zo derin probere te fixe maar kweetniet of dat daartegen kan) 3) kunnen die grote veren daartegen as ge die helemaal uitéénrekt om van uwe piston te doen? lijkt me dat die gaan breken.. 4) moet ge kleine en grote veren vervangen als ge nieuwe piston/cilinder steekt?
^^
1) nee een ring, tussen je kop en je cilinder moet wel een kopere pakking
ahja ma ik bedoel echt tusse die 4 boute en de kop, maar da zal wel ni. Moet ge die voetpakking ook vervange as ge een nieuwe cilinder steekt?
het liefst wel dat je een nieuwe koppaking en voetpakking gaat gebruiken, want de oude zijn in de oude cilinder gevormd en dus minder lek dicht
Hoe zit het met de graden van een bougie zijn de lage cijfers koudere bougies of de hogere cijfers warmere bougies en wat is het verschil en de functie voor de verbranding ?
Bij ngk is laag(5) warm en hoog(9) koud.
Als je een te koude bougie monteerd krijg gaat hij snel vetslaan.
Je moet ff Hier kijken. Als je wil zal ik ook ff die vergelijkings tabel van warmtegraden en verschillende merken voor je opzoeken. Maar de meeste rijden hier met ngk
Vincent2 schreef:zijn de ori uitlaten 32mm? Zou graag een bos uitlaat proberen, maar weet niet of ik dan een andere uitlaatbocht nodig heb.
bos uitlaat? Een ori Nederlandse(langzame) bocht is 28mm de uitlaat die je nu kan kopen als orri zal wel 32mm zijn want een 28 zal dan nooit op een 32 bocht passen.