start niet meer na revisie

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

start niet meer na revisie

Bericht door Frederik »

Hallo
Ergens in februari heb ik voor €250 een yamaha fs1 dx gekocht (foto's komen nog wel eens).
Hij reed heel goed, maar omdat er wat roest op het kader zat enzo wou ik hem reviseren, en er bleek vrij veel speling op de krukas te zitten, dus de motorblok moest ook gereviseerd worden
Dit heb ik gedaan met nieuwe pakkingen, keerringen, en krukaslagers, en volgens de handleiding op deze site.
Maar nu alles eindelijk ineen zit, en ik daarstraks probeerde te starten, deed hij niks.
Hij vonkt wel goed, maar ik heb de indruk dat hij geen benzine krijgt, de bougie is ook niet nat.
Ik heb 2 carburateurs geprobeerd. in de vlotterkamer zit benzine, dus de carburateur krijgt benzine, en beide carburateus komen van draaiende blokken.
Als ik de opening afdek met mijn hand, heb ik ook niet de indruk dat hij lucht trekt, kan het zijn dat hij ergens valse lucht trekt ergens en waar?
Ik hoop dat iemand mij snel hiermee kan helpen
Bij voorbaat dank,
Frederik
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ziet er goed uit maar ik zou wel ff je remleiding wat anders doen :D
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

die remleiding wou ik laten inkorten, maar dat zou niet meer gaan als de leiding gebruikt is.
nu ga ik daar een remleiding daar (oke auto in geel) laten maken op lengte, maar de aansluitnippels waren op

weet trouwens niemand waar hij valse lucht kan trekken? ik heb echt geen zin om mijn motorblok opnieuw volledig open te gooien.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Kijk eens of je membraam wel goed aangedraaid zit aan je carter
daar kan hij namelijk valse lucht trekken
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

kan het niet je ontsteking zijn die niet op tijd staat :wink:
hoe heb je hem afgesteld
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

hij kan bij de voetpakking ook valse lucht trekken,

als je een schijf hebt: staat de schijf wel in de goede positie
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

het is een membraan blok, aan de ontsteking heb ik niks veranderd, maar omdat de bougie ook niet nat wordt, denk ik dat hij geen benzine krijgt. aangezien er benzine in de carb zit, veronderstel ik dat hij ergens serieus lekt
ik betwijfel dat hij aan de voetpakking gaat lekken, het is een nieuwe pakking. alle pakkingen heb ik eerst een beetje ingesmeerd met olie.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik had laatst ook zo'n probleem, zet je punten iets strakker, en dan hoop ik dat hij het gaat doen
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

maar ik denk echt niet dat het aan de ontsteking ligt, de bougie is niet nat (maar vonkt wel mooi) en als ik mijn hand tegen de opening van de carb hou, trekt hij geen lucht, daarom denk ik iets aan het membraan? of ergens valse lucht? (misschien wel een keerring vergeten :oops: hoewel ik dit betwijfel) en aan de ontsteking blijf ik liever af, daar heb ik (nog) geen verstand van
en ik zou het vreemd vinden dat voor de revisie de puntjes goed stonden, en na de revisie, met dezelfde setup, niet meer goed staan.
morgen ga ik de membranen nog eens goed belijken en alles daar goed aandraaien enzo, ik heb trouwens alle bouten in het blok vervangen door RVS inbusbouten, veel makkelijker dan die rotte kruiskopbouten (die bijna allemaal kapot waren gedraaid, wat is een slagschroevendraaier dan toch handig)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Frederik schreef:maar ik denk echt niet dat het aan de ontsteking ligt, de bougie is niet nat (maar vonkt wel mooi) en als ik mijn hand tegen de opening van de carb hou, trekt hij geen lucht, daarom denk ik iets aan het membraan? of ergens valse lucht? (misschien wel een keerring vergeten :oops: hoewel ik dit betwijfel) en aan de ontsteking blijf ik liever af, daar heb ik (nog) geen verstand van
en ik zou het vreemd vinden dat voor de revisie de puntjes goed stonden,
en na de revisie, met dezelfde setup, niet meer goed staan.
morgen ga ik de membranen nog eens goed belijken en alles daar goed aandraaien enzo, ik heb trouwens alle bouten in het blok vervangen door RVS inbusbouten, veel makkelijker dan die rotte kruiskopbouten (die bijna allemaal kapot waren gedraaid, wat is een slagschroevendraaier dan toch handig)


bingo: je hebt de ontsteking plaat los gehad om de keerring en lager te vernieuwen.
deze moet je dus afstellen.

als je een lekkage hebt moet hij wel een teken van leven geven.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

en hoe kan ik het makkelijkst kijken of ze nog juist staan? en zou de bougie dan toch niet nat moeten zijn (of tenminste vochtig) en wat kan er allemaal kapot gaan aan een membraan? ik heb er niet mee gegooid ofzo.
lespaultje

Bericht door lespaultje »

Frederik schreef:en hoe kan ik het makkelijkst kijken of ze nog juist staan? en zou de bougie dan toch niet nat moeten zijn (of tenminste vochtig)


Lees dit ook maar is even door
Ik denk dat dit wel helpt ;)

http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

ik was eerder op zoek naar hoe de ontsteking af te stellen (http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22)
bedankt voor alle reacties enzo.
ik zal morgen de ontsteking nakijken
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

hij kan misschien wel een ontsteking geven maar niet genoeg om de brommer aan te houden, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als dit vertrouw onze ervaring nou maar van gino en mijzelf en dan zou hij het vast wel weer gaan doen
Laatst gewijzigd door Triforce op 05 mei 2008, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie