start niet meer na revisie
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
start niet meer na revisie
Hallo
Ergens in februari heb ik voor €250 een yamaha fs1 dx gekocht (foto's komen nog wel eens).
Hij reed heel goed, maar omdat er wat roest op het kader zat enzo wou ik hem reviseren, en er bleek vrij veel speling op de krukas te zitten, dus de motorblok moest ook gereviseerd worden
Dit heb ik gedaan met nieuwe pakkingen, keerringen, en krukaslagers, en volgens de handleiding op deze site.
Maar nu alles eindelijk ineen zit, en ik daarstraks probeerde te starten, deed hij niks.
Hij vonkt wel goed, maar ik heb de indruk dat hij geen benzine krijgt, de bougie is ook niet nat.
Ik heb 2 carburateurs geprobeerd. in de vlotterkamer zit benzine, dus de carburateur krijgt benzine, en beide carburateus komen van draaiende blokken.
Als ik de opening afdek met mijn hand, heb ik ook niet de indruk dat hij lucht trekt, kan het zijn dat hij ergens valse lucht trekt ergens en waar?
Ik hoop dat iemand mij snel hiermee kan helpen
Bij voorbaat dank,
Frederik
Ergens in februari heb ik voor €250 een yamaha fs1 dx gekocht (foto's komen nog wel eens).
Hij reed heel goed, maar omdat er wat roest op het kader zat enzo wou ik hem reviseren, en er bleek vrij veel speling op de krukas te zitten, dus de motorblok moest ook gereviseerd worden
Dit heb ik gedaan met nieuwe pakkingen, keerringen, en krukaslagers, en volgens de handleiding op deze site.
Maar nu alles eindelijk ineen zit, en ik daarstraks probeerde te starten, deed hij niks.
Hij vonkt wel goed, maar ik heb de indruk dat hij geen benzine krijgt, de bougie is ook niet nat.
Ik heb 2 carburateurs geprobeerd. in de vlotterkamer zit benzine, dus de carburateur krijgt benzine, en beide carburateus komen van draaiende blokken.
Als ik de opening afdek met mijn hand, heb ik ook niet de indruk dat hij lucht trekt, kan het zijn dat hij ergens valse lucht trekt ergens en waar?
Ik hoop dat iemand mij snel hiermee kan helpen
Bij voorbaat dank,
Frederik
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
hier zijn enkele foto's
toen ik hem kocht:
http://img267.imageshack.us/my.php?image=P2170043.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?imag ... 041ir7.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?imag ... 039fo4.jpg
tijdens de revisie:
http://img444.imageshack.us/my.php?image=foto-0253.jpg
http://img444.imageshack.us/my.php?image=foto-0252.jpg
vorige week: (ondertussen hangen er ook al de stickers van de tank op, en is de tank gespoten met blanke lak, daar heb ik foto's van, maar ik ben de camera vergeten)
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 003qf8.jpg
http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 002ic0.jpg
http://img409.imageshack.us/my.php?image=P4240005.jpg
niewe foto's (2 mei)
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 029hw7.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... 028lz1.jpg
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 030ss5.jpg
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 031ta7.jpg
toen ik hem kocht:
http://img267.imageshack.us/my.php?image=P2170043.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?imag ... 041ir7.jpg
http://img267.imageshack.us/my.php?imag ... 039fo4.jpg
tijdens de revisie:
http://img444.imageshack.us/my.php?image=foto-0253.jpg
http://img444.imageshack.us/my.php?image=foto-0252.jpg
vorige week: (ondertussen hangen er ook al de stickers van de tank op, en is de tank gespoten met blanke lak, daar heb ik foto's van, maar ik ben de camera vergeten)
http://img520.imageshack.us/my.php?imag ... 003qf8.jpg
http://img182.imageshack.us/my.php?imag ... 002ic0.jpg
http://img409.imageshack.us/my.php?image=P4240005.jpg
niewe foto's (2 mei)
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 029hw7.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... 028lz1.jpg
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 030ss5.jpg
http://img171.imageshack.us/my.php?imag ... 031ta7.jpg
Laatst gewijzigd door Frederik op 05 mei 2008, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
die remleiding wou ik laten inkorten, maar dat zou niet meer gaan als de leiding gebruikt is.
nu ga ik daar een remleiding daar (oke auto in geel) laten maken op lengte, maar de aansluitnippels waren op
weet trouwens niemand waar hij valse lucht kan trekken? ik heb echt geen zin om mijn motorblok opnieuw volledig open te gooien.
nu ga ik daar een remleiding daar (oke auto in geel) laten maken op lengte, maar de aansluitnippels waren op
weet trouwens niemand waar hij valse lucht kan trekken? ik heb echt geen zin om mijn motorblok opnieuw volledig open te gooien.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
kan het niet je ontsteking zijn die niet op tijd staat
hoe heb je hem afgesteld

hoe heb je hem afgesteld
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
het is een membraan blok, aan de ontsteking heb ik niks veranderd, maar omdat de bougie ook niet nat wordt, denk ik dat hij geen benzine krijgt. aangezien er benzine in de carb zit, veronderstel ik dat hij ergens serieus lekt
ik betwijfel dat hij aan de voetpakking gaat lekken, het is een nieuwe pakking. alle pakkingen heb ik eerst een beetje ingesmeerd met olie.
ik betwijfel dat hij aan de voetpakking gaat lekken, het is een nieuwe pakking. alle pakkingen heb ik eerst een beetje ingesmeerd met olie.
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
maar ik denk echt niet dat het aan de ontsteking ligt, de bougie is niet nat (maar vonkt wel mooi) en als ik mijn hand tegen de opening van de carb hou, trekt hij geen lucht, daarom denk ik iets aan het membraan? of ergens valse lucht? (misschien wel een keerring vergeten
hoewel ik dit betwijfel) en aan de ontsteking blijf ik liever af, daar heb ik (nog) geen verstand van
en ik zou het vreemd vinden dat voor de revisie de puntjes goed stonden, en na de revisie, met dezelfde setup, niet meer goed staan.
morgen ga ik de membranen nog eens goed belijken en alles daar goed aandraaien enzo, ik heb trouwens alle bouten in het blok vervangen door RVS inbusbouten, veel makkelijker dan die rotte kruiskopbouten (die bijna allemaal kapot waren gedraaid, wat is een slagschroevendraaier dan toch handig)

en ik zou het vreemd vinden dat voor de revisie de puntjes goed stonden, en na de revisie, met dezelfde setup, niet meer goed staan.
morgen ga ik de membranen nog eens goed belijken en alles daar goed aandraaien enzo, ik heb trouwens alle bouten in het blok vervangen door RVS inbusbouten, veel makkelijker dan die rotte kruiskopbouten (die bijna allemaal kapot waren gedraaid, wat is een slagschroevendraaier dan toch handig)
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Frederik schreef:maar ik denk echt niet dat het aan de ontsteking ligt, de bougie is niet nat (maar vonkt wel mooi) en als ik mijn hand tegen de opening van de carb hou, trekt hij geen lucht, daarom denk ik iets aan het membraan? of ergens valse lucht? (misschien wel een keerring vergetenhoewel ik dit betwijfel) en aan de ontsteking blijf ik liever af, daar heb ik (nog) geen verstand van
en ik zou het vreemd vinden dat voor de revisie de puntjes goed stonden, en na de revisie, met dezelfde setup, niet meer goed staan.
morgen ga ik de membranen nog eens goed belijken en alles daar goed aandraaien enzo, ik heb trouwens alle bouten in het blok vervangen door RVS inbusbouten, veel makkelijker dan die rotte kruiskopbouten (die bijna allemaal kapot waren gedraaid, wat is een slagschroevendraaier dan toch handig)
bingo: je hebt de ontsteking plaat los gehad om de keerring en lager te vernieuwen.
deze moet je dus afstellen.
als je een lekkage hebt moet hij wel een teken van leven geven.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
Frederik schreef:en hoe kan ik het makkelijkst kijken of ze nog juist staan? en zou de bougie dan toch niet nat moeten zijn (of tenminste vochtig)
Lees dit ook maar is even door
Ik denk dat dit wel helpt

http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html
-
- 250km gereden
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
- Locatie: Ham
ik was eerder op zoek naar hoe de ontsteking af te stellen (http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22)
bedankt voor alle reacties enzo.
ik zal morgen de ontsteking nakijken
bedankt voor alle reacties enzo.
ik zal morgen de ontsteking nakijken
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
hij kan misschien wel een ontsteking geven maar niet genoeg om de brommer aan te houden, ik heb precies hetzelfde probleem gehad als dit vertrouw onze ervaring nou maar van gino en mijzelf en dan zou hij het vast wel weer gaan doen
Laatst gewijzigd door Triforce op 05 mei 2008, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.