Alles over de techniek en sleutelen
Riemer
Bericht
door Riemer » 04 dec 2006, 22:57
ik wil wel even meten, met welke hoek deze geboord is, uitgaand van de midden van de 4 gaten voor de tapeinden. zal je wellicht helpen.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 04 dec 2006, 23:00
*kuch* zou je 'm misschien vrijdag willen meenemen? (A)
Riemer
Bericht
door Riemer » 04 dec 2006, 23:27
ow jawel, gaan toch met de auto
edje
Bericht
door edje » 05 dec 2006, 12:10
is het een 60 of een 50cc??
Riemer
Bericht
door Riemer » 05 dec 2006, 15:10
50cc
orginele cilider, met tum178 eruit gevijld, kun je zien
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 05 dec 2006, 15:26
Ben benieuwd hoe 'ie gaat lopen
edje
Bericht
door edje » 05 dec 2006, 21:07
poortmap van een 3f2, de bovenste spoelers zijn een beetje verbeunt, wil ik nog een keer netjes maken. ze staan overingens wel goed op de poortmap. alleen als ik hem vergelijk met de poortmap van harmen zie je dat deze uitlaatpoort nog lager zit dan die van een f5b
harmen251
1000km gereden
Berichten: 1094 Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker
Bericht
door harmen251 » 05 dec 2006, 21:19
slag kan bij die poortmaps wel een beetje verschillen met werkelijkheid, alles beetje rap gedaan, moest snel aan het werk zal het wel eens verbeteren
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 05 dec 2006, 21:24
Klopt, de hoogte kan wat variëren, daarom moet je eigenlijk altijd de deckheight weten van je cilinder. Dat is de afstand van de bovenkant van je zuiger tijdens BDP tot de bovenkant van je cilinder
edje
Bericht
door edje » 05 dec 2006, 21:29
even voor de duidelijkheid, die pijl is de afstand van de bovenkant poort tot bovenkant cilinder......
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 05 dec 2006, 22:21
jah, maar om echt goed te weten wat de "echte" hoogte is, heb je dus de deckheight nodig, dat is wat harmen bedoelt
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 13 jan 2007, 20:55
joo ik heb weer een poortmap gemaakt
Ditmaal van een originele niet verbeunde Z1 cilinder
Gegevens:
Uitlaatpoorttiming: ~170 graden
Spoelpoorttiming: ~109 graden
Blowdown: ~30,6
Timingen kunnen nog wat afwijken, ik weet de deckheight niet (afstand BDP tot rand cilinder).
Ik vind 'm niet heel erg extreem, of spectaculair kwa timingen/maten, ik ben benieuwd wat 'ie gaat doen in het echt van de zomer
Ohjah, het is een 50cc
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 14 jan 2007, 16:45
een orri fs1 heeft grotere poorten dan deze
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 14 jan 2007, 17:38
klopt, zelfs de imitatie's hebben grotere poorten
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 26 mei 2010, 15:01
de laatste dagen stevig cilinderkennis aan het bijschaven geweest,
heb net nog een originele FS1 cilinder opgemeten:
vooraan op de foto:
when men were men, and helmets were for divers