Poortmaps

Alles over de techniek en sleutelen
Riemer

Bericht door Riemer »

ik wil wel even meten, met welke hoek deze geboord is, uitgaand van de midden van de 4 gaten voor de tapeinden. zal je wellicht helpen.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

*kuch* zou je 'm misschien vrijdag willen meenemen? (A) :P
Riemer

Bericht door Riemer »

ow jawel, gaan toch met de auto
edje

Bericht door edje »

is het een 60 of een 50cc??
Riemer

Bericht door Riemer »

50cc
orginele cilider, met tum178 eruit gevijld, kun je zien :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ben benieuwd hoe 'ie gaat lopen :D
edje

Bericht door edje »

Afbeelding

poortmap van een 3f2, de bovenste spoelers zijn een beetje verbeunt, wil ik nog een keer netjes maken. ze staan overingens wel goed op de poortmap. alleen als ik hem vergelijk met de poortmap van harmen zie je dat deze uitlaatpoort nog lager zit dan die van een f5b :shock:
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

slag kan bij die poortmaps wel een beetje verschillen met werkelijkheid, alles beetje rap gedaan, moest snel aan het werk zal het wel eens verbeteren
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Klopt, de hoogte kan wat variëren, daarom moet je eigenlijk altijd de deckheight weten van je cilinder. Dat is de afstand van de bovenkant van je zuiger tijdens BDP tot de bovenkant van je cilinder
edje

Bericht door edje »

even voor de duidelijkheid, die pijl is de afstand van de bovenkant poort tot bovenkant cilinder......
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

jah, maar om echt goed te weten wat de "echte" hoogte is, heb je dus de deckheight nodig, dat is wat harmen bedoelt
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

joo ik heb weer een poortmap gemaakt :) Ditmaal van een originele niet verbeunde Z1 cilinder :)

Afbeelding
Gegevens:
Uitlaatpoorttiming: ~170 graden
Spoelpoorttiming: ~109 graden
Blowdown: ~30,6

Timingen kunnen nog wat afwijken, ik weet de deckheight niet (afstand BDP tot rand cilinder).
Ik vind 'm niet heel erg extreem, of spectaculair kwa timingen/maten, ik ben benieuwd wat 'ie gaat doen in het echt van de zomer :) Ohjah, het is een 50cc :)
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

een orri fs1 heeft grotere poorten dan deze
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

klopt, zelfs de imitatie's hebben grotere poorten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

de laatste dagen stevig cilinderkennis aan het bijschaven geweest,
heb net nog een originele FS1 cilinder opgemeten:
vooraan op de foto:
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie