Poortmaps
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Poortmaps
en hier is de poortdiagrammen-neuker weer!!
als er nou gewoon es iemand die wat cylinders heeft liggen,
de moeite zou doen een papiertje in de binnenkant te rollen,
en met n vuile vinger langs de poorten gaat,
dat op de site zwiert met n meetlatje ernaast,
weten we tenminste waarover we het hebben?
zit er in zo'n zetapiston een gat onder de segmenten bv?
als er nou gewoon es iemand die wat cylinders heeft liggen,
de moeite zou doen een papiertje in de binnenkant te rollen,
en met n vuile vinger langs de poorten gaat,
dat op de site zwiert met n meetlatje ernaast,
weten we tenminste waarover we het hebben?
zit er in zo'n zetapiston een gat onder de segmenten bv?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
De mijne, de fijnste cilinder die ik heb:
Kijk bv de hoogte van de uitlaatpoort, die is echt laag in vergelijking met andere cilinders die ik heb. Met deze cilinder heb ik een paar keer de 90 km/h mee gehaald. Onder normale omstandigheden rijd deze gewoon dik 85 km/h zonder veel moeite (16mm carburateur en een homoet pijp
)
Deze cilinder heeft echt veel kracht onderin, ik kan makkelijk 35/40 km/h in de 4e versnelling rijden en zonder al te veel moeite trekt hij 'm lekker door naar z'n topsnelheid (terugschakelen is altijd leuker, dat wel
)
De poort ziet er in het echt wat anders uit, maar het gaat uiteinleindelijk meer om de maten. De uitlaatpoort ziet er in het echt natuurlijk wat vierkanter uit
Verder heb ik nog de maten van mijn athena cilinder opgenomen:
Zoals je ziet is die uitlaatpoort bijna 4mm hoger.... Een échte toerenjanker dus, de spoelpoorten zijn ook wat hoger. Eerlijk gezegd had ik meer van deze cilinder verwacht, ik moest een tandje terug gaan (12/39 ipv 13/39), maar toen ging die wel als een raket! Veel toeren, en echt heel snel optrekken! Top tegen de 85 km/h aan, maar hij kan harder, dat weet ik zeker.
Maar ik houd liever van wat rustiger rijden, daarom leg ik binnenkort mijn gietijzeren 60cc erop (heb nu die athena erop), dat vind ik persoonlijk lekkerder rijden, dan maar iets minder hard en iets minder hard optrekken
Hopelijk heb je er wat aan

Kijk bv de hoogte van de uitlaatpoort, die is echt laag in vergelijking met andere cilinders die ik heb. Met deze cilinder heb ik een paar keer de 90 km/h mee gehaald. Onder normale omstandigheden rijd deze gewoon dik 85 km/h zonder veel moeite (16mm carburateur en een homoet pijp

Deze cilinder heeft echt veel kracht onderin, ik kan makkelijk 35/40 km/h in de 4e versnelling rijden en zonder al te veel moeite trekt hij 'm lekker door naar z'n topsnelheid (terugschakelen is altijd leuker, dat wel

De poort ziet er in het echt wat anders uit, maar het gaat uiteinleindelijk meer om de maten. De uitlaatpoort ziet er in het echt natuurlijk wat vierkanter uit

Verder heb ik nog de maten van mijn athena cilinder opgenomen:

Zoals je ziet is die uitlaatpoort bijna 4mm hoger.... Een échte toerenjanker dus, de spoelpoorten zijn ook wat hoger. Eerlijk gezegd had ik meer van deze cilinder verwacht, ik moest een tandje terug gaan (12/39 ipv 13/39), maar toen ging die wel als een raket! Veel toeren, en echt heel snel optrekken! Top tegen de 85 km/h aan, maar hij kan harder, dat weet ik zeker.
Maar ik houd liever van wat rustiger rijden, daarom leg ik binnenkort mijn gietijzeren 60cc erop (heb nu die athena erop), dat vind ik persoonlijk lekkerder rijden, dan maar iets minder hard en iets minder hard optrekken

Hopelijk heb je er wat aan

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127
Overigens is dit niet de meest nauwkeurige manier, beste is om 't in graden te meten

Overigens is dit niet de meest nauwkeurige manier, beste is om 't in graden te meten

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:

dit is op kalkpapier gedaan.. de twee bolletjes zijn de naden van de segmenten.. bij het vijlen dus in't oog te houden..
de breedtemaat van de spoelpoorten is het gemiddelde van de twee metingen, aangezien ik ervan uitga dat deze symetrisch behoren te zijn..
Gietijzeren FS1 cylinder, zonder verdere nummers, buiten dan "49cc" ui de uitlaatflens
uitlaatdiameter is 26.5
