Sheriff 80
Tuning door dr. Bob
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Tuning door dr. Bob
De Cilinder van Britte haar DT250mx ligt bij Piet Pijp.
Er moet een overmaatje in.
De keuze van zuiger is origineel of Wossner.
Ik neig altijd naar origineel, maar is Wossner wat?
Er moet een overmaatje in.
De keuze van zuiger is origineel of Wossner.
Ik neig altijd naar origineel, maar is Wossner wat?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Tuning door dr. Bob
Ja die is net ff breder en gaat zelfs langs een bellymoet
Yamaha Sheriff 1981
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Ik zou voor origineel gaan, heb geen ervaring met Wossner. Vaak is de bolling of de hoogte van andere merken zuigers anders dan origineel, of de zuigerveren vreten de cilinder op...kittop schreef: 15 feb 2025, 11:52 De Cilinder van Britte haar DT250mx ligt bij Piet Pijp.
Er moet een overmaatje in.
De keuze van zuiger is origineel of Wossner.
Ik neig altijd naar origineel, maar is Wossner wat?
Niet lullen maar poetsen!
-
- 100km gereden
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: Tuning door dr. Bob
Wat Bob benoemd klopt.
Een ander voordeel van ‘origineel’ is dat de hemden van de originele zuigers veel steviger zijn.
Merken als Wiseco en Wossner maken mooie lichte zuigers en hebben een geweldige reputatie, maar zijn hun zuigers wel zo goed? Deze gesmede zuigers hebben vrij dunne en slappe wanden die erg snel, vaak na enkele uren gebruik, ingedrukt worden en dus meer zuigerspeling krijgen. Geen probleem bij racegebruik waar blokken toch om de haverklap uit elkaar gaan voor inspectie / revisie.
Voor zo’n grote 250 cc pot zou ik zeker voor de degelijke originele originele zuiger gaan, daar kan jouw dochter nog een flink aantal jaren mee vooruit!
Een ander voordeel van ‘origineel’ is dat de hemden van de originele zuigers veel steviger zijn.
Merken als Wiseco en Wossner maken mooie lichte zuigers en hebben een geweldige reputatie, maar zijn hun zuigers wel zo goed? Deze gesmede zuigers hebben vrij dunne en slappe wanden die erg snel, vaak na enkele uren gebruik, ingedrukt worden en dus meer zuigerspeling krijgen. Geen probleem bij racegebruik waar blokken toch om de haverklap uit elkaar gaan voor inspectie / revisie.
Voor zo’n grote 250 cc pot zou ik zeker voor de degelijke originele originele zuiger gaan, daar kan jouw dochter nog een flink aantal jaren mee vooruit!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Vandaag weer de uitlaat iets aangepast en getest en de FS1 had er zin in. Koud weer, zonnig en een zwakke oostenwind achter en hij bleef maar doorgaan! Dat gaat een keer fout....


Niet lullen maar poetsen!
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Misschien wel de snelste Kenny Roberts van Nederland met een 5 bak FS1 schijfblok, watergekoelde 70 cc Minarelli cilinder, 21mm Dellorto carburateur, Yasuni uitlaat en 4 plaats koppeling. Gebouwd door Gino en later nog een beetje aangepast door mij.


Geniet van de geweldige acceleratie!
https://www1.picturepush.com/photo/a/16 ... 796163.mp4


Geniet van de geweldige acceleratie!
https://www1.picturepush.com/photo/a/16 ... 796163.mp4
Niet lullen maar poetsen!
- Marcel
- 100km gereden
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 13 mei 2015, 17:50
- Locatie: omgeving Rotterdam
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Poeh, met een goede start zit die onder de 10 sec. op de 100 km/h, dat is serieus snel voor een brommer haha.
Vond het een paar jaar geleden al een heftige machine om op te rijden, alleen trilde ik er toen bijna vanaf
Vond het een paar jaar geleden al een heftige machine om op te rijden, alleen trilde ik er toen bijna vanaf

- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Tuning door dr. Bob
Dat trillen is inmiddels opgelost, cilinder stond iets scheef op het carter. En hij liep in het filmpje hier 131 op de GPS. Kan wel wat zwaardere tandwielen aan, maar dat sprinten vind ik juist prachtig!
Niet lullen maar poetsen!
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Tuning door dr. Bob
Mooie en zeker heel snelle brommer 
