Riemer schreef:hoe kun je de spoelpoorten vergroten? met wat voor gereedschappen?
denk dat iedere modificator hier wel zowat zijn eigen gereedschap heeft,
je zal ze 10 tegen 1 ook wel kunnen kopen,
het belangrijkste is een haaks frees, en het meestgebruikte zijn sleutelvijltjes
met een (bloody) dremel zal zal het ook gaan,
maar het risico is groot dat je es uitschiet, en de dremel effe rondtolt in de cyl,
dan is alles nr de knoppen en moet je eigenlijk weer boren of honen..
het moeilijkste is weten tot waar je moet gaan, en de juiste chamfer (afgeplatte hoek v.e. rand) van de poort, een rechte hoek is nooit goed en botst op de segmenten
over het algemeen wordt aangenomen dat er minimum 5mm metaal tussen twee poorten moet zitten,
maximale breedte voor een poort hangt af van de hardheid van je segmenten, doorgaan wordt 70% van de diameter als max bekeken als ik het goed heb..
vergeet ook niet de naad van de segmenten, die lopen best de ganse tijd langs metaal
mijn 'thing' is een hoopje gemodifiëerde pistons, waarin een diepte-regelbaar freesje zit, daar kan je vrij exact mee werken
de uitlaatpoort kan je gewoon vijlen met een rattestaartvijl, wel plankjein de cyl steken, dat je niet tegen de overkant botst..( cylwand is heilig!!)
neus op de rand en na elke steek van je vijl, afblazen en meticuleus kijken wat er weg is (en zweten)
scherpe krasnaalden zal je ook wel massaal slijten..
als bengel had ik geen frees en bestond er geen dremel, zo werden we wreed creatief met het breken van kleine vijltjes,
en met de toen minder dikke vingers ging het net