Ivy Green 76-er Tunen
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Dankuwel voor de complimenten
Het is een inderdaad een Gibson uitlaat, verchroomd model.
Prestaties en geluid zijn super!!!
Tot nogtoe ziet mijn top 4 er zo uit (gebaseerd op prestaties):
1. Gibson
2. Jama
3. Gianelli
4. Homoet
5. Lafranconi
Ik ga misschien deze week nog 1 uitlaatje testen en met de dan opgedane ervaringen ga ik me verdiepen in de expans materie om dan uiteindelijk zelf aan de slag te gaan en deze wintermaanden een berekende expansie uitlaat te maken.
Het is een inderdaad een Gibson uitlaat, verchroomd model.
Prestaties en geluid zijn super!!!
Tot nogtoe ziet mijn top 4 er zo uit (gebaseerd op prestaties):
1. Gibson
2. Jama
3. Gianelli
4. Homoet
5. Lafranconi
Ik ga misschien deze week nog 1 uitlaatje testen en met de dan opgedane ervaringen ga ik me verdiepen in de expans materie om dan uiteindelijk zelf aan de slag te gaan en deze wintermaanden een berekende expansie uitlaat te maken.
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Bob
- 1500km gereden
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 14:02
- Locatie: Roosteren
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
loopt lekker
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
dat is zeker ja
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 500km gereden
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 19:20
- Locatie: Kinrooi, België
- Contacteer:
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Weer een nieuw uitlaatje getest
Trekt enorm, maar topsnelheid liet het wat afweten... 75 km/h, weer zeer goed optrekken. Ik voel dat er nog zoveel meer in deze uitlaat zit, enkel komt het er niet uit. Heeft met de toeren te maken denk ik...
Zou het kunnen dat er voor deze uitlaat hier een echte hoogtoerige cilinder ( ori FS1) nodig is om het beste te presteren?
Wat denken de kenners hierover??
Hier wat foto's:
Trekt enorm, maar topsnelheid liet het wat afweten... 75 km/h, weer zeer goed optrekken. Ik voel dat er nog zoveel meer in deze uitlaat zit, enkel komt het er niet uit. Heeft met de toeren te maken denk ik...
Zou het kunnen dat er voor deze uitlaat hier een echte hoogtoerige cilinder ( ori FS1) nodig is om het beste te presteren?
Wat denken de kenners hierover??
Hier wat foto's:
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
NIX schreef:Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
Dankuwel NIX, ja dan was mijn vermoeden toch juist... Dus de beste resultaten zal ik hebben met mijn originele FS1 cilinder. Want ik mag aannemen dat mijn New Competition 60 cc aluminium geen hoogtoerige cilinder is vergeleken met een originele FS1, klopt?
Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.
Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.