Ivy Green 76-er Tunen
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Ivy Green 76-er Tunen
Ik heb zopas een aluminium 60 cc cilinder gemonteerd op mijn groene 76-er nadat de vorige een veeg heeft gekregen doordat een zuigerveertje was afgebroken en gelukkig via de uitlaatpoort is verdwenen...
Mijn setup is nu:
- originele ontsteking
- 16 mm carburateur met 170 sproeier kort erin
- Aluminium cilinder van New Competition 60 cc
- Hogedruk kop van Gino's Tuning
- uitlaat langs onder met schuine kant (geen Luhac)
- motorblok 1J6 dus met membraam inlaat
- tandwielverhouding 14 - 44
- mengsmering 2% met Castrol TTS
Bevindingen:
- Heb nu een 65 km gereden en tot nog toe ziet het er veelbelovend uit, cilinder is pittig en trekt sterk door vanonderin (denk wel grotendeels door de HD kop van Gino)
- Heb heel even de 70 km/h reeds aangetikt en dat ging zeer vlot
Vragen:
- Graag zou ik eens een goed uitlaatje willen voor eronder en vroeg me af of iemand mij de juiste tips kan en wil geven. Levert een Homoet goede resultaten voor mijn setup?
- Ik had prijs gemaakt bij Gibson maar dat kost 300 euro en dan nog eens een levertermijn van 12 weken... Tombo zei toen in een bericht dat je voor die prijs een opmaat gemaakt pijpje had? Kan je mij hier misschien aan helpen dan?
Alle tips zijn welkom en als jullie willen maak ik morgen een filmpje hoe hij stationair draait.
Greeetz, Micky
Mijn setup is nu:
- originele ontsteking
- 16 mm carburateur met 170 sproeier kort erin
- Aluminium cilinder van New Competition 60 cc
- Hogedruk kop van Gino's Tuning
- uitlaat langs onder met schuine kant (geen Luhac)
- motorblok 1J6 dus met membraam inlaat
- tandwielverhouding 14 - 44
- mengsmering 2% met Castrol TTS
Bevindingen:
- Heb nu een 65 km gereden en tot nog toe ziet het er veelbelovend uit, cilinder is pittig en trekt sterk door vanonderin (denk wel grotendeels door de HD kop van Gino)
- Heb heel even de 70 km/h reeds aangetikt en dat ging zeer vlot
Vragen:
- Graag zou ik eens een goed uitlaatje willen voor eronder en vroeg me af of iemand mij de juiste tips kan en wil geven. Levert een Homoet goede resultaten voor mijn setup?
- Ik had prijs gemaakt bij Gibson maar dat kost 300 euro en dan nog eens een levertermijn van 12 weken... Tombo zei toen in een bericht dat je voor die prijs een opmaat gemaakt pijpje had? Kan je mij hier misschien aan helpen dan?
Alle tips zijn welkom en als jullie willen maak ik morgen een filmpje hoe hij stationair draait.
Greeetz, Micky
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Mooi dat hij goed loopt.
Met de juiste gegevens kan ik wel een uitlaat voor je berekenen.
Maar ik heb voorlopig geen tijd om hem voor je te rollen en lassen.
Piet pijp maakt ook leuke op maat uitlaatjes.

Met de juiste gegevens kan ik wel een uitlaat voor je berekenen.
Maar ik heb voorlopig geen tijd om hem voor je te rollen en lassen.
Piet pijp maakt ook leuke op maat uitlaatjes.

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Membraamplaatjes van carbon nemen dan pakt die onderin ietsje beter op.
Als uitlaat kan je deze proberen: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1756
Daar loopt de Zundapp van Marc ook super hard mee en is heel goedkoop.
Als uitlaat kan je deze proberen: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1756
Daar loopt de Zundapp van Marc ook super hard mee en is heel goedkoop.
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Membraamplaatjes van carbon nemen dan pakt die onderin ietsje beter op.
Als uitlaat kan je deze proberen: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1756
Daar loopt de Zundapp van Marc ook super hard mee en is heel goedkoop.
ja en hij komt nooit meer boven de 60 km

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
marco schreef:Het is geen sheriff![]()
Zaterdag de 80 gehaald in jou slipstream
90 zit er wel in maar dat laatste stukje trekt die niet lekker door op hoge toeren.
ja ik kan niet altijd voor je rijden.
zet je ontsteking iets vroeger 2 tot 2.2 mm
start iets lastiger maar beter op toeren

zit er een kopje van mij op?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Met een homoet ga je wat meer topvermogen krijgen, met een bellymoet komt daar nog iets middenpower van terug. Maar je huidige setup zal 80-85 zeker mogelijk moeten maken, waarschijnlijk kun je nog een kleinere sproeier erin zetten en een tandje groter voor gaan als je wat verder bent ingereden.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Ok merci mannen voor de reeds nuttige tips!
@Gino: spijtig dat je geen tijd hebt momenteel anders mocht je een op maat uitlaatje braden... wie is Piet pijp
@Marco: membraamplaatjes van carbon zal ik eens aanschaffen, uitlaatje vind ik niet zo heel geslaagd...
@NIX: ja inderdaad mijn schoonbroer rijdt met een AJH alu cilinder en die haalt vlotjes 85 km/h. Graag wil ik hem nog voorbij met deze FS1...
Ik ga nog paar 100 km inrijden en dan ga ik kleinere sproeier steken en tegen dan graag ook ander uitlaatje, maar de hamvraag is:
Homoet/Bellymoet of opmaat gemaakt uitlaatje??
@Gino: spijtig dat je geen tijd hebt momenteel anders mocht je een op maat uitlaatje braden... wie is Piet pijp

@Marco: membraamplaatjes van carbon zal ik eens aanschaffen, uitlaatje vind ik niet zo heel geslaagd...
@NIX: ja inderdaad mijn schoonbroer rijdt met een AJH alu cilinder en die haalt vlotjes 85 km/h. Graag wil ik hem nog voorbij met deze FS1...
Ik ga nog paar 100 km inrijden en dan ga ik kleinere sproeier steken en tegen dan graag ook ander uitlaatje, maar de hamvraag is:
Homoet/Bellymoet of opmaat gemaakt uitlaatje??
- realobsession
- 250km gereden
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
- Locatie: culemborg
ik heb ook zon nc cilinder gehad .
ik zal je eerlijk zeggen het is het net niet vergeleken bij een ajh.
de timing is net iets anders en er zit een verschrikelijke slechte zuiger in.
kijk maar eens naar 100 km hoe het slotje van je zuigerveer lekt.
de zuigerveer sluit niet mooi aan.
bewerk je poorten iets en haal je uitlaatpoort iets naar boven ongeveer
2 mm doe er een kolbesmit zuiger in en de 90 km per uur is geboren.
tanwiel verhouding 13/39
ik zal je eerlijk zeggen het is het net niet vergeleken bij een ajh.
de timing is net iets anders en er zit een verschrikelijke slechte zuiger in.
kijk maar eens naar 100 km hoe het slotje van je zuigerveer lekt.
de zuigerveer sluit niet mooi aan.
bewerk je poorten iets en haal je uitlaatpoort iets naar boven ongeveer
2 mm doe er een kolbesmit zuiger in en de 90 km per uur is geboren.
tanwiel verhouding 13/39
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
ginofs1 schreef:marco schreef:Het is geen sheriff![]()
Zaterdag de 80 gehaald in jou slipstream
90 zit er wel in maar dat laatste stukje trekt die niet lekker door op hoge toeren.
ja ik kan niet altijd voor je rijden.
zet je ontsteking iets vroeger 2 tot 2.2 mm
start iets lastiger maar beter op toeren
zit er een kopje van mij op?
Bewerkt kopje en cdi ontsteking.
Motortje maakt nu max 8500 tpm.
Yamaha Sheriff 1981
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
piet pijp. , dat moet je even zoeken.
ik heb zijn tel nr ook niet.
vraag het arno , die weet het wel .
ik heb zijn tel nr ook niet.
vraag het arno , die weet het wel .
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marco schreef:Membraamplaatjes van carbon nemen dan pakt die onderin ietsje beter op.
Als uitlaat kan je deze proberen: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... uctId=1756
Daar loopt de Zundapp van Marc ook super hard mee en is heel goedkoop.
die uitlaat heb ik ook op mijn fs1
hij loopt wel beter dan de snelle onderlangs
je koppel is over een breder gebied
ik rij zelf met
60cc home tuned
60cc kopje
16mm
15-46
hij rijd ongeveer 90
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
@Gino: Ik heb even gezocht op het net naar Piet pijp (DPR) en heb wel wat resultaten gevonden, voornamelijk via het scooter forum. Hij maakt de uitlaten maar berekent zelf weinig tot niets...
Ik heb dan maar de knoop doorgehakt en een homoet besteld, mijn bevindingen zal ik jullie meedelen. Maar als iemand nog een adres heeft (Tombo had ergens iets verteld over expansie uitlaten op maat gemaakt) dan hoor ik het graag.
Greetz, Micky
Ik heb dan maar de knoop doorgehakt en een homoet besteld, mijn bevindingen zal ik jullie meedelen. Maar als iemand nog een adres heeft (Tombo had ergens iets verteld over expansie uitlaten op maat gemaakt) dan hoor ik het graag.
Greetz, Micky