Ik ga misschien deze week nog 1 uitlaatje testen en met de dan opgedane ervaringen ga ik me verdiepen in de expans materie om dan uiteindelijk zelf aan de slag te gaan en deze wintermaanden een berekende expansie uitlaat te maken.
Trekt enorm, maar topsnelheid liet het wat afweten... 75 km/h, weer zeer goed optrekken. Ik voel dat er nog zoveel meer in deze uitlaat zit, enkel komt het er niet uit. Heeft met de toeren te maken denk ik...
Zou het kunnen dat er voor deze uitlaat hier een echte hoogtoerige cilinder ( ori FS1) nodig is om het beste te presteren?
Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
NIX schreef:Sapeciale uitlaten hebben uitsluitend effect bij hoogtoerige cilinders. Alleen dan kan een deel van het mengsel dat onverbrand de uitlaat in ging, weer terug de cilinder in geblazen worden en heeft de hoge poort effect. Alles onder globaal de 16mm zal nauwelijks merkbaar effect hebben.
Dankuwel NIX, ja dan was mijn vermoeden toch juist... Dus de beste resultaten zal ik hebben met mijn originele FS1 cilinder. Want ik mag aannemen dat mijn New Competition 60 cc aluminium geen hoogtoerige cilinder is vergeleken met een originele FS1, klopt?
Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.
Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.