Blokken
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Ik heb een 2RU schijfcarter tegen een 1J5 genummerd carter zitten. Ik heb bij membraamblokjes nog nooit verschil in cilindervlak hoogte gezien.
Volgens mij is dit een argument tegen een bar in je werkplaats.
Als je bedoelt dat je een 80cc carter niet op een 50cc carter kunt krijgen, dan kan ik je vertellen dat er nog meer niet helemaal netjes aansluit.
Volgens mij is dit een argument tegen een bar in je werkplaats.
Als je bedoelt dat je een 80cc carter niet op een 50cc carter kunt krijgen, dan kan ik je vertellen dat er nog meer niet helemaal netjes aansluit.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
yamaha_fs1_2ru
- 1250km gereden

- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
yamaha_fs1_2ru
- 1250km gereden

- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
yamaha_fs1_2ru
- 1250km gereden

- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
-
Twowheeler
- 7500km gereden

- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
yamaha_fs1_2ru
- 1250km gereden

- Berichten: 1414
- Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
- Locatie: Fryslân
- Triforce
- 2500km gereden

- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
marco schreef:Welluz +1
Je hebt betere voordelen bij membraam:
Is zuiniger.
Onderhoud vriendelijk (want je kan de klepjes makkelijk vervangen zonder de carterdeksel lost te halen.
Openings timingen is variabel (dus geen vaste tijdstip waarop hij effectief is).
nadelen:
Minder effectief bij hoge toerentallen boven de 10.000 toeren (wegens zweven van kleppen).
Kleppen kunnen na een tijd metaal vermoeiing krijgen waardoor de kleppen open blijfen staan.
Extra aandachtspunt bij valse lucht
-
koppel
- 1500km gereden

- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
en dat is nog niet alles:
membraan systeem reageert op over- en onderdruk van de motor, tijdsduur van open/dicht en de mate van opening wordt bepaald door wat de motor op dat moment vraagt, geeft een prettiger karakter, zeker bij lage toeren, betere cylindervulling bij verschillende toerentallen en/of belasting.
nadeel is dat het brandstofmengsel een weerstand ondervind in de weg van carburateur naar verbrandingskamer.
membraan systeem reageert op over- en onderdruk van de motor, tijdsduur van open/dicht en de mate van opening wordt bepaald door wat de motor op dat moment vraagt, geeft een prettiger karakter, zeker bij lage toeren, betere cylindervulling bij verschillende toerentallen en/of belasting.
nadeel is dat het brandstofmengsel een weerstand ondervind in de weg van carburateur naar verbrandingskamer.