Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 19 apr 2010, 20:58
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 19 apr 2010, 23:43
Ik heb een 2RU schijfcarter tegen een 1J5 genummerd carter zitten. Ik heb bij membraamblokjes nog nooit verschil in cilindervlak hoogte gezien.
Volgens mij is dit een argument tegen een bar in je werkplaats.
Als je bedoelt dat je een 80cc carter niet op een 50cc carter kunt krijgen, dan kan ik je vertellen dat er nog meer niet helemaal netjes aansluit.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
Berichten: 1414 Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân
Bericht
door yamaha_fs1_2ru » 12 dec 2010, 18:13
Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets?
dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus:
Links 2ru rechts 1j5?
Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
Berichten: 1414 Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân
Bericht
door yamaha_fs1_2ru » 12 dec 2010, 18:31
en je gaat naar membraam
... dus heb je er nog niets aan...
yamaha_fs1_2ru schreef: Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets? dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus: Links 2ru rechts 1j5? Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 12 dec 2010, 19:01
Met zo'n blokje rijdt TomD al een hele poos probleemloos rond. 2RU carters breken vaak op de aftapbout.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
Berichten: 1414 Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân
Bericht
door yamaha_fs1_2ru » 12 dec 2010, 19:19
alleen heb je dan geen schijf...
NIX
10000km gereden
Berichten: 10820 Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek
Bericht
door NIX » 12 dec 2010, 19:44
dus?
Kijk eerst even in de FAQ.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 12 dec 2010, 19:46
Dat is toch alleen maar beter
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 12 dec 2010, 20:12
nietus
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 12 dec 2010, 20:13
Twowheeler schreef: nietus
²
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 12 dec 2010, 20:19
Welluz +1
Yamaha Sheriff 1981
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
Berichten: 1414 Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân
Bericht
door yamaha_fs1_2ru » 12 dec 2010, 22:15
schijf aan de top...
ik wil gewoon weer schijf hebben.
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 13 dec 2010, 14:40
marco schreef: Welluz +1
Je hebt betere voordelen bij membraam:
Is zuiniger.
Onderhoud vriendelijk (want je kan de klepjes makkelijk vervangen zonder de carterdeksel lost te halen.
Openings timingen is variabel (dus geen vaste tijdstip waarop hij effectief is).
nadelen:
Minder effectief bij hoge toerentallen boven de 10.000 toeren (wegens zweven van kleppen).
Kleppen kunnen na een tijd metaal vermoeiing krijgen waardoor de kleppen open blijfen staan.
Extra aandachtspunt bij valse lucht
koppel
1500km gereden
Berichten: 1784 Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Bericht
door koppel » 13 dec 2010, 17:31
en dat is nog niet alles:
membraan systeem reageert op over- en onderdruk van de motor, tijdsduur van open/dicht en de mate van opening wordt bepaald door wat de motor op dat moment vraagt, geeft een prettiger karakter, zeker bij lage toeren, betere cylindervulling bij verschillende toerentallen en/of belasting.
nadeel is dat het brandstofmengsel een weerstand ondervind in de weg van carburateur naar verbrandingskamer.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 13 dec 2010, 17:55
Ik blijf het membraam op een fs1 wat aan de kleine kant vinden.
Yamaha Sheriff 1981