Blokken

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik heb een 2RU schijfcarter tegen een 1J5 genummerd carter zitten. Ik heb bij membraamblokjes nog nooit verschil in cilindervlak hoogte gezien.

Volgens mij is dit een argument tegen een bar in je werkplaats.

Als je bedoelt dat je een 80cc carter niet op een 50cc carter kunt krijgen, dan kan ik je vertellen dat er nog meer niet helemaal netjes aansluit.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets?

dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus:

Links 2ru rechts 1j5?

Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

en je gaat naar membraam
... dus heb je er nog niets aan...
yamaha_fs1_2ru schreef:Dus ik begrijp hier uit... dat ik nu tijden lang een 2ru carter zoek voor niets?

dat ik er ook 1 van een 1J5 op kan doen... dus:

Links 2ru rechts 1j5?

Links (waar nummer instaat) rechts (waar olie aftap inzit)
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Met zo'n blokje rijdt TomD al een hele poos probleemloos rond. 2RU carters breken vaak op de aftapbout.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

alleen heb je dan geen schijf...
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

dus?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat is toch alleen maar beter
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

nietus
Camiel
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5485
Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44

Bericht door Camiel »

Twowheeler schreef:nietus

²
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Welluz +1
Yamaha Sheriff 1981
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1414
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

schijf aan de top...

ik wil gewoon weer schijf hebben.
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

marco schreef:Welluz +1


Je hebt betere voordelen bij membraam:

Is zuiniger.
Onderhoud vriendelijk (want je kan de klepjes makkelijk vervangen zonder de carterdeksel lost te halen.
Openings timingen is variabel (dus geen vaste tijdstip waarop hij effectief is).

nadelen:

Minder effectief bij hoge toerentallen boven de 10.000 toeren (wegens zweven van kleppen).
Kleppen kunnen na een tijd metaal vermoeiing krijgen waardoor de kleppen open blijfen staan.
Extra aandachtspunt bij valse lucht
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

en dat is nog niet alles:

membraan systeem reageert op over- en onderdruk van de motor, tijdsduur van open/dicht en de mate van opening wordt bepaald door wat de motor op dat moment vraagt, geeft een prettiger karakter, zeker bij lage toeren, betere cylindervulling bij verschillende toerentallen en/of belasting.

nadeel is dat het brandstofmengsel een weerstand ondervind in de weg van carburateur naar verbrandingskamer.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik blijf het membraam op een fs1 wat aan de kleine kant vinden.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie