Welke vertanding?

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Maakt hij in de 4 net zoveel toeren als in de 3?


Ja, maar doet er wel langer over
BTW: ben zelf ook tegen de 90 kg :oops:
1978 chroom 60 cc
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Wimmel O schreef:ik zou tot de 500km nog niet mijn top gaan opzoeken, eerst maar es netjes inrijden :wink:


Dit was uiteraard alleen een piekmoment :wink:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dan draait dat ding verrekt weinig toeren. Met 13/39 reed ik toch echt +80 km/h op m'n digiteller die gelijk loopt met mijn GPS. En dat liep 'ie met gemak.
Tegen de 80 km/h moet er altijd in zitten met een FS1 pijp.
Overigens 90 km/h met een standaard Z1 en FS1 pijp ga je niet redden :P dat zijn sterke verhalen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Dan draait dat ding verrekt weinig toeren. Met 13/39 reed ik toch echt +80 km/h op m'n digiteller die gelijk loopt met mijn GPS. En dat liep 'ie met gemak.
Tegen de 80 km/h moet er altijd in zitten met een FS1 pijp.
Overigens 90 km/h met een standaard Z1 en FS1 pijp ga je niet redden :P dat zijn sterke verhalen


Waar zou dat aan kunnen liggen :?:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Staat de ontsteking op tijd? Verder lees ik dat het een imitatie is, die kan natuurlijk slomer zijn als een echte Z1.
Ook lees ik dat het een 60cc is. Als het origineel een 50cc (=40mm) cilinder was, die gewoon opgeboord is naar 60cc (=43 mm) heb je grote kans dat de poorttiming tammer is (de spoelpoorten zijn dan minder hoog), waardoor hij ook langzamer kan lopen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Tombo schreef:Staat de ontsteking op tijd? Verder lees ik dat het een imitatie is, die kan natuurlijk slomer zijn als een echte Z1.
Ook lees ik dat het een 60cc is. Als het origineel een 50cc (=40mm) cilinder was, die gewoon opgeboord is naar 60cc (=43 mm) heb je grote kans dat de poorttiming tammer is (de spoelpoorten zijn dan minder hoog), waardoor hij ook langzamer kan lopen


Het zijn de Z1 cilinders van John/Hilversum
Geen opgeboorde.

Ik zal dus wel mijn uitlaatpoort iets kunnen verhogen en verbreden.
Eerst maar eens inijden :roll:
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja ok, maar als ze in de fabriek dezelfde gietmallen gebruiken :P en het is imitatie, dan heb je grote kans dat de timingen van een 50cc hoger kunnen zijn als van een 60cc :P
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Zal eens een poortmap maken en berekenen of deze te verbeteren is.
Eerst inrijden :wink:
1978 chroom 60 cc
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Heb gedult en u zult plezier terugkrijgen

Amen :prof:
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Twowheeler schreef:Heb gedult en u zult plezier terugkrijgen

Amen :prof:


Praise the....Yam :bow:
1978 chroom 60 cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

met een Z1 reed ik met gemak 90 km per uur, was toen (25 jaar geleden) wel een stuk lichter, rond de 70 kilo...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Op de teller.. :P
Gebruikersavatar
MarcoFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 sep 2009, 22:44
Locatie: Bussum

Bericht door MarcoFs1 »

Yamaha FS1 2RU

Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65 :o

Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..

Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

MarcoFs1 schreef:Yamaha FS1 2RU

Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65 :o

Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..

Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?

10-41 met 60cc is gewoon dodelijk voor je spullen. Of je moet consequent niet harder dan 40/45 gaan, maar dat is onwaarschijnlijk.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

wiebo schreef:
MarcoFs1 schreef:Yamaha FS1 2RU

Heb tandwielverhouding 10-41,
Met 60cc immi
stnd caburateur en uitlaat
Trekt als een beest,
maar overtoeren niet normaal:P
1 keer helemaal doorgetrokken toen ging ie 65 :o

Had eerst een 14 voor en ging veel te hard, maar ging ook niet lekker van 3 naar 4..

Tandwiel 13 proberen??
En kunnen jullie mij vertellen wat nou het voordeel is van electronische ontsteking, K hoorde iets van dat t blokje meer toeren aan kan?
Merk je het ook in optrekken/snelheid etc?

10-41 met 60cc is gewoon dodelijk voor je spullen. Of je moet consequent niet harder dan 40/45 gaan, maar dat is onwaarschijnlijk.


Dit lijkt mij ook KILLING!!!
TW verhouding 1:4 Brrrrrrrr
1978 chroom 60 cc
Plaats reactie