ginofs1 schreef:degoelaman schreef:Hangt toch ook van de expansie af?
Want als je je inlaat laat openen als de spoelers nog open zijn moet je wel zorgen dat er dan een sterke onderdruk heerst in de cilinder.
niet echt
O, oke. Dat dacht ik
ginofs1 schreef:130 gr ?
het heeft allemaal met je spoel en uitlaat poorten te maken.
dus bij elke cilinder type weer anders.
al je voor max. gaat
Tombo schreef:ginofs1 schreef:130 gr ?
het heeft allemaal met je spoel en uitlaat poorten te maken.
dus bij elke cilinder type weer anders.
al je voor max. gaat
Hun zeggen ook, het zijn richtwaardes gebaseerd op ervaring Het optimale resultaat haal je op de testbank
mpro09 schreef:ze hebben het daar over 130 voor bdp en 70 na, das dus 200graden.
niet 130graden intotaal
jan-lommaert schreef:Ik sta op het punt mijn schijf bij te werken, nu vraag ik mij af welke schijftimingen het meest geschikt zijn voor mij.
Ik rijd met een originele fs1 cilinder, snelle pijp en 16mm carburateur.
Kan ik mijn schijf het best laten openen meteen na het odp of beter een paar graden later?
Waneer hij terug sluit, daar hoef ik denk ik niets aan te veranderen. (hij sluit op bdp)
Momenteel opent de schijf zich waneer de zijspoelers juist gesloten zijn.
alvast bedankt
Triforce schreef:jan-lommaert schreef:Ik sta op het punt mijn schijf bij te werken, nu vraag ik mij af welke schijftimingen het meest geschikt zijn voor mij.
Ik rijd met een originele fs1 cilinder, snelle pijp en 16mm carburateur.
Kan ik mijn schijf het best laten openen meteen na het odp of beter een paar graden later?
Waneer hij terug sluit, daar hoef ik denk ik niets aan te veranderen. (hij sluit op bdp)
Momenteel opent de schijf zich waneer de zijspoelers juist gesloten zijn.
alvast bedankt
ik zou hem maken zoals de ori orginele schijf, dan zit je veel beter dan dat je hem hebt aan gepast.
Twowheeler schreef:wat is nou het effect van een snelle schijf op een cillinder?
werkt hij ook icm een f5b?
want heb volgens mij wel eens ergens een uitleg van nix gelezen dat het bij een f5b niet zoveel verschil maakt?
het is eigenlijk best een ingewikkeld onderdeel als je er wat meer over uitzoekt qua timing
wordt hij ook onzuiniger?