Snelle of langzame schijf?
Snelle of langzame schijf?
Is dit een snellle schijf?
[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/Brommer#5440084207567914130[/web]
[web]http://picasaweb.google.com/Bram018/Brommer#5440084207567914130[/web]
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee dat is je krukas 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
is zo niet echt goed te zien.
maar als de krukas omhoog gaat moet hij al open zijn.
en wel een paar graden
maar als de krukas omhoog gaat moet hij al open zijn.
en wel een paar graden

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
om je schijf er af te halen moet echt het hele blok kaal aan die kant.
steppenbalk, uitlaat, starter, carb, carter deksel, koppeling, kruk tandwiel,
dan pas kan je bij het schijf dekseltje,
dus niet zo maar even
steppenbalk, uitlaat, starter, carb, carter deksel, koppeling, kruk tandwiel,
dan pas kan je bij het schijf dekseltje,
dus niet zo maar even
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??
links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??
links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
3,14xR2xslag=cc.
43mm is dus 57,62cc
43mm is dus 57,62cc

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Mph schreef:Zo, niet gedacht dat het zo veel werk zou zijn.
De eerste paar dingen lukken wel, alleen ik heb de koppeling en het kruk tandwiel er nog nooit afgehaald dus dat wordt lastig.
Ik ga sowieso een 60cc erop zetten want mn fs1 cilinder en zuiger zijn bekrast.
En aangezien ik niet veel weet van poorttiming etc. heeft het ook geen zin om hem uit te boren omdat er dan niks meer van klopt.
Nou zag ik een 60cc (43 mm) cilinder bij jmpb, maar bij de kop van 43 mm stond dat het voor 65cc was. Een beetje verwarrend.
Kan de 43mm kop nou op de 43mm cilinder of is die kop echt voor een 65cc??
links:
cilinder --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=91
kop --> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=93
beter niet van die mislukte poort cilinders te kopen.
probeer een goede gebruikte cilinder te kopen en deze laten boren.
en een goede zuiger er bij.
dan heb je weer een top setje.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
oke bedankt voor de reactie.
ik dacht dat de timingen wel veranderen.
wat veranderd er aan het rijgedrag na het boren van mijn fs1 cilinder?
een (goede) gebruikte cilinder is denk mijn fs1 cilinder, alleen daar zitten krassen op de cilinderwand en zuiger.
op de site stond dat de z1 cilinder wel een snelle cilinder is
ik zag op fs1 parts een cilinder waarvan ik denk dat het een z1 is onder de naam 'zeta cilnder'.
hoe kan ik zien of mn cilinderkop nog goed is?
want dan koop ik denk een zeta cilinder met mn oude hoge drukkop.
ik dacht dat de timingen wel veranderen.
wat veranderd er aan het rijgedrag na het boren van mijn fs1 cilinder?
een (goede) gebruikte cilinder is denk mijn fs1 cilinder, alleen daar zitten krassen op de cilinderwand en zuiger.
op de site stond dat de z1 cilinder wel een snelle cilinder is
ik zag op fs1 parts een cilinder waarvan ik denk dat het een z1 is onder de naam 'zeta cilnder'.
hoe kan ik zien of mn cilinderkop nog goed is?
want dan koop ik denk een zeta cilinder met mn oude hoge drukkop.