Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

range 150 t/m 170

beetje uitproberen.........beter iets te rijk dan te arm
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

oke ik krijg denk ik vrijdag me 16 mm binnen dan loopt ie zoiezo 85

want ik heb al een 16 mm van een vriend erop gehad
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

schakelt een honda nsr hetzelfde als een am6, dus een omlaag de rest omhoog?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Wimmel O schreef:schakelt een honda nsr hetzelfde als een am6, dus een omlaag de rest omhoog?

Volgens mij wel
niels16

Bericht door niels16 »

aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zetten :?: want zo een komt er ook uit het kabelboom :?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

niels16 schreef:aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zetten :?: want zo een komt er ook uit het kabelboom :?

Je hoeft maar 1 draadje te gebruiken, dus 1 draadje weg stoppen (ik plak hem altijd af met ducktape zodat hij geen verbinding maakt)

1 draadje van de condensator door verbinden met de spoel, contactpunten en de zwartwitte draad, die vast solderen aan elkaar en dan zou hij het moeten doen
niels16

Bericht door niels16 »

Triforce schreef:
niels16 schreef:aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zetten :?: want zo een komt er ook uit het kabelboom :?

Je hoeft maar 1 draadje te gebruiken, dus 1 draadje weg stoppen (ik plak hem altijd af met ducktape zodat hij geen verbinding maakt)

1 draadje van de condensator door verbinden met de spoel, contactpunten en de zwartwitte draad, die vast solderen aan elkaar en dan zou hij het moeten doen

dus dat draadje van de condensator met dat lipje kan ik afplakken :?:
thanks voor de info zover :wink:
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

niels16 schreef:
Triforce schreef:

dus dat draadje van de condensator met dat lipje kan ik afplakken :?:
thanks voor de info zover :wink:

dat draadje met het lipje moet wel contact maken met contactpunten en spoel
niels16

Bericht door niels16 »

de condensator doet het nu weer goed, maar toen ik vanmiddag mijn brommer had gerepareerd
vertoonde hij te kleine sproeier gedrag, en toen ik een stukje ging rijden trok hij heel hard op en liep hij op allerlaagst stationair heel hard ,toen ik daarna het gas los liet liep hij stationair heel rustig en viel uit,ook kwam er toen mijn brommer uitstond stroomd er er best veel benzine uit mij venturi. :?
daarna kon de kick starter niet meer naar benenden ik heb dit vorige week ook eens gehad, maar toen had ik mijn blok opengemaakt en dat tandwiel zat nog in het grote, ik trok de as eruit deed em er op niew in en toen deed ie het weer, heel vreemd allemaal :?

ik denk dat ik morgen middag maar weer bezig moet :(
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

ik ga morgen denk ik wat sproeiers halen na school
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

iemand een idee als je je koppelings platen gaat vervangen of je ook de metalen moet doen?
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Higherking schreef:iemand een idee als je je koppelings platen gaat vervangen of je ook de metalen moet doen?

zover ik weet hoef dat niet persé
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
fs1oudje

Bericht door fs1oudje »

Ik stel hier mijn vraag nog maar ff want ik ga morgen naar het boorbedrijf! Iemand die het weet?? thnxx

En me fs1 blokje is ook gesplist wegens verotte krukas, daar komt zo'n nieuwe racer krukas in. Ook vroeg ik mij af of ik had gat in mijn blok van de doorlaat wat kon opboren voor een grotere carb? Zie foto, dan weet ej waar ik het over heb :D

Afbeelding
Higherking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Higherking »

fs1oudje schreef:Ik stel hier mijn vraag nog maar ff want ik ga morgen naar het boorbedrijf! Iemand die het weet?? thnxx

En me fs1 blokje is ook gesplist wegens verotte krukas, daar komt zo'n nieuwe racer krukas in. Ook vroeg ik mij af of ik had gat in mijn blok van de doorlaat wat kon opboren voor een grotere carb? Zie foto, dan weet ej waar ik het over heb :D

Afbeelding

als bijvoorbeeld je carb 20mm word dan moet alle doorlatingen ook minimaal 20 zijn want ander heeft geen nu,

dus spruitstuk en gat in je carter minimaal de grote van je carb.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Hoho, je kan toch niet zomaar dat gat groter gaan maken!
Gesloten