Het grote kleine vragen topic deel 4
- Triforce
- 2500km gereden
niels16 schreef:aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zettenwant zo een komt er ook uit het kabelboom
Je hoeft maar 1 draadje te gebruiken, dus 1 draadje weg stoppen (ik plak hem altijd af met ducktape zodat hij geen verbinding maakt)
1 draadje van de condensator door verbinden met de spoel, contactpunten en de zwartwitte draad, die vast solderen aan elkaar en dan zou hij het moeten doen
Triforce schreef:niels16 schreef:aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zettenwant zo een komt er ook uit het kabelboom
Je hoeft maar 1 draadje te gebruiken, dus 1 draadje weg stoppen (ik plak hem altijd af met ducktape zodat hij geen verbinding maakt)
1 draadje van de condensator door verbinden met de spoel, contactpunten en de zwartwitte draad, die vast solderen aan elkaar en dan zou hij het moeten doen
dus dat draadje van de condensator met dat lipje kan ik afplakken

thanks voor de info zover

niels16 schreef:Triforce schreef:niels16 schreef:aan mijn oude condensator zat maar 1 draadje,aan de niewe twee moet ik die met dat ijzeren lipje aan de kontaktpuntjes zettenwant zo een komt er ook uit het kabelboom
dus dat draadje van de condensator met dat lipje kan ik afplakken![]()
thanks voor de info zover
dat draadje met het lipje moet wel contact maken met contactpunten en spoel
de condensator doet het nu weer goed, maar toen ik vanmiddag mijn brommer had gerepareerd
vertoonde hij te kleine sproeier gedrag, en toen ik een stukje ging rijden trok hij heel hard op en liep hij op allerlaagst stationair heel hard ,toen ik daarna het gas los liet liep hij stationair heel rustig en viel uit,ook kwam er toen mijn brommer uitstond stroomd er er best veel benzine uit mij venturi.
daarna kon de kick starter niet meer naar benenden ik heb dit vorige week ook eens gehad, maar toen had ik mijn blok opengemaakt en dat tandwiel zat nog in het grote, ik trok de as eruit deed em er op niew in en toen deed ie het weer, heel vreemd allemaal
ik denk dat ik morgen middag maar weer bezig moet
vertoonde hij te kleine sproeier gedrag, en toen ik een stukje ging rijden trok hij heel hard op en liep hij op allerlaagst stationair heel hard ,toen ik daarna het gas los liet liep hij stationair heel rustig en viel uit,ook kwam er toen mijn brommer uitstond stroomd er er best veel benzine uit mij venturi.

daarna kon de kick starter niet meer naar benenden ik heb dit vorige week ook eens gehad, maar toen had ik mijn blok opengemaakt en dat tandwiel zat nog in het grote, ik trok de as eruit deed em er op niew in en toen deed ie het weer, heel vreemd allemaal

ik denk dat ik morgen middag maar weer bezig moet

- Higherking
- 500km gereden
-
- 5000km gereden
Ik stel hier mijn vraag nog maar ff want ik ga morgen naar het boorbedrijf! Iemand die het weet?? thnxx
En me fs1 blokje is ook gesplist wegens verotte krukas, daar komt zo'n nieuwe racer krukas in. Ook vroeg ik mij af of ik had gat in mijn blok van de doorlaat wat kon opboren voor een grotere carb? Zie foto, dan weet ej waar ik het over heb

En me fs1 blokje is ook gesplist wegens verotte krukas, daar komt zo'n nieuwe racer krukas in. Ook vroeg ik mij af of ik had gat in mijn blok van de doorlaat wat kon opboren voor een grotere carb? Zie foto, dan weet ej waar ik het over heb

- Higherking
- 500km gereden
fs1oudje schreef:Ik stel hier mijn vraag nog maar ff want ik ga morgen naar het boorbedrijf! Iemand die het weet?? thnxx
En me fs1 blokje is ook gesplist wegens verotte krukas, daar komt zo'n nieuwe racer krukas in. Ook vroeg ik mij af of ik had gat in mijn blok van de doorlaat wat kon opboren voor een grotere carb? Zie foto, dan weet ej waar ik het over heb![]()
als bijvoorbeeld je carb 20mm word dan moet alle doorlatingen ook minimaal 20 zijn want ander heeft geen nu,
dus spruitstuk en gat in je carter minimaal de grote van je carb.
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens