Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

YamaSam schreef:das ni mooi nee,
net als onze drummer die op reis vertrekt net nu we zaterdag moeten spelen en 150 man uitgenodigd hadden..

gelukkig komt ie nu vroeger terug, na wat 'druk' :evil:


ja moet je echt spelen :cry:
dus geen bier feest in holland, lang leven heineken
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

ginofs1 schreef:
Wimmel O schreef:heb de bocht niet meer opgestuurd, denk dat ik hem bewaar voor een volgen projectje :wink:


oke bedankt dat je mij daar over berichte .
zit er al een paar weken op te wachten. :evil:
maar goed we weten nu wat voor vlees we in de kuip hebben, das ook wat waard


had idd iets eerder moeten laten weten dat ik hem hield maar heb er gewoon niet meer aan gedacht
niels16

Bericht door niels16 »

Wimmel O schreef:
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken?
zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?


kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden?
bedankt voor de snelle reactie trouwens :wink:


had ik ook :wink: twee ringetjes ertussen en de speling was weg :wink: ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok :idea:
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

niels16 schreef:
Wimmel O schreef:
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken?
zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?


kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden?
bedankt voor de snelle reactie trouwens :wink:


had ik ook :wink: twee ringetjes ertussen en de speling was weg :wink: ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok :idea:


kijk hier kunnen we wat mee, top! 8)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
Laatst gewijzigd door Twowheeler op 09 sep 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

hee jongens lang geleden
niels16

Bericht door niels16 »

Roberto.B schreef:hee jongens lang geleden


ja er word weer vanopuds over problemen nagedacht :D ga zo door :!:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??


De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 :lol:)

YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!


1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Twowheeler schreef:
Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?

elke setup heeft z'n eigen ideale moment

vroeger geeft meer kracht onderin en mankt ('bokt') op hogere toeren,
later geeft veel toeren, en pap onderin :wink:

helaas is het niet zo rechtlijnig te bepalen, het type cilinder (hoogte uitlaatpoort) heeft z'n eigen ideaal.

1.8 is steeds een goede start
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Niels schreef:
YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??


De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 :lol:)

YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!


1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...

hier bij de modelgeschiedenis wil ik zeggen:
[web]http://www.fs1forum.com/Modelgeschiedenis.html[/web]

op de nummerlijst staat ie idd enkele keren, maar geen enkel nummer boven de 200000?

De mijne is 201880.. vandaar, ik zou willen weten hoe die er origineel heeft uitgezien..
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het is een DX.. en ik vind dit:
Afbeelding


én dit:
Afbeelding

maar ook met metalen kappen etc..

en ook een onderwerpje waar de verschillen 1j5 en 1j6 vermeld worden, maar geen eindbesluit..
when men were men, and helmets were for divers
Fyer

Bericht door Fyer »

anders moe je hier is kijke:
http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html
Gesloten