Wimmel O schreef:heb de bocht niet meer opgestuurd, denk dat ik hem bewaar voor een volgen projectje
oke bedankt dat je mij daar over berichte . zit er al een paar weken op te wachten. maar goed we weten nu wat voor vlees we in de kuip hebben, das ook wat waard
had idd iets eerder moeten laten weten dat ik hem hield maar heb er gewoon niet meer aan gedacht
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken? zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?
kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden? bedankt voor de snelle reactie trouwens
had ik ook twee ringetjes ertussen en de speling was weg ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok
YamaSam schreef:check es of je je schakelas naar de linkerkant kan uittrekken? zit die borgclip en onderliggende rondel tegen het blok, nog op z'n plek?
kan hem een mm of 2 naar buiten trekken, ik neem aan dat voor die borgclip het oliecarter eraf moet? Wat is het gevaar van te lang hiermee doorrijden? bedankt voor de snelle reactie trouwens
had ik ook twee ringetjes ertussen en de speling was weg ,en de as goed met wd40 inspuiten als je het pedaal er op doet, dan schuif je de as niet terug in het blok
Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger!
Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
Laatst gewijzigd door Twowheeler op 09 sep 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is??
en de modellen 68-69 verdwenen zijn?
en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??
Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger! Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is?? en de modellen 68-69 verdwenen zijn? en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??
De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 )
YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!
1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...
Twowheeler schreef:Het viel mij op dat ik laatst na het stellen van de punten de motor karakterestiek had veranderd, hij leek wel veel toeriger! Hoe zit dat nou? Vroeger ontsteken is meer toeren voor max vermogen?
elke setup heeft z'n eigen ideale moment
vroeger geeft meer kracht onderin en mankt ('bokt') op hogere toeren,
later geeft veel toeren, en pap onderin
helaas is het niet zo rechtlijnig te bepalen, het type cilinder (hoogte uitlaatpoort) heeft z'n eigen ideaal.
YamaSam schreef:hoe komt het dat de framenummerlijst op de site veranderd is?? en de modellen 68-69 verdwenen zijn? en ik hier papieren heb van een 1J6 FS1-DX, die niet tussen de nummers voorkomen??
De 68-69 modellen staan ook niet op het origineel, dat is een lijst met alle nummers van alle Yamaha's (waarschijnlijk vanaf '70 )
YamaSam schreef:De 1J6 staat er trouwens bij het overzicht van de modellen ook niet bij!
1J6 staat er gewoon tussen toch? Een aantal keer zelfs...
hier bij de modelgeschiedenis wil ik zeggen:
[web]http://www.fs1forum.com/Modelgeschiedenis.html[/web]
op de nummerlijst staat ie idd enkele keren, maar geen enkel nummer boven de 200000?
De mijne is 201880.. vandaar, ik zou willen weten hoe die er origineel heeft uitgezien..