Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

Hoor bij mijn cilinder ook soort van ratel ook gewoon stationair, zijn dit de zuigerveren? Heb wel mijn oliecarter eraf gehad, zit er iets op het koppelingshuis ofzo wat kan gaan rammelen?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dat heb ik dus ook, vooral na net starten. maar rijd er toch al een hele tijd zo mee, en m'n cilinder zag er nog picobello uit :wink:
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1072
Lid geworden op: 14 mar 2009, 17:15
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Wimmel O »

dan laat ik t maar voor wat t is
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

Ik rij ook met een ratel maar niks te vinden cilinder is goed zuiger is goed en de zuigerveer ik heb een enkele is ook goed
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

dat geluid kan trouwens ook van het ontsteken komen :prof:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wimmel O schreef:Hoor bij mijn cilinder ook soort van ratel ook gewoon stationair, zijn dit de zuigerveren? Heb wel mijn oliecarter eraf gehad, zit er iets op het koppelingshuis ofzo wat kan gaan rammelen?


Misschien zit er speling op de bus van het koppelingshuis
Yamaha Sheriff 1981
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

een 3e9 kop dus de grotere vierkante kan hij zonder probleem op een 60cc cilinder gezet worden zonder aanpassingen ?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

oklim schreef:een 3e9 kop dus de grotere vierkante kan hij zonder probleem op een 60cc cilinder gezet worden zonder aanpassingen ?


als de zuiger de cilinderkop niet aan raakt kan dat, maar ik zou een 60cc kop erop doen want je hebt meer prestatie met een 60cc kop dan een 50cc kop
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

Bericht door oklim »

ik heb nu een 60cc kop klein maar ik dacht aan meer koeling met de grotere kop van een 3e9
ik heb ook een grotere 60cc kop maar vindt dat niet mooi heb hem eraf gehaald
ik heb nu een alucilinder lopen die minder snel warm ?
2RU_racer

Bericht door 2RU_racer »

bij mij branden de lampen door na een maand dat is altijd het achterlicht en remlicht die kapot gaat.

ik heb al gecontroleerd of de achter licht goed vast zat en die zat vast.
verder dacht ik aan 9volt lampjes weet niet of dat helpt?

bij ratelt hij ook wat maar verder rijdt hij gewoon goed.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

2RU_racer schreef:bij mij branden de lampen door na een maand dat is altijd het achterlicht en remlicht die kapot gaat.

ik heb al gecontroleerd of de achter licht goed vast zat en die zat vast.
verder dacht ik aan 9volt lampjes weet niet of dat helpt?

bij ratelt hij ook wat maar verder rijdt hij gewoon goed.

hier is al veel over geschreven, doe je niet overdreven veel toeren, dan kom je er wel met 12v lampen (9v ga je moeilijk vinden)
springen deze ook, dan steek je best een spanningsregelaar van een sheriff (op het frame vijzen, en de gele draad eraanhangen)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ff naar de brommerboer gaan en een spanningsregelaar van een honda MB ofzo halen, kosten niet superveel en is overal te krijgen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Ff naar de brommerboer gaan en een spanningsregelaar van een honda MB ofzo halen, kosten niet superveel en is overal te krijgen

dat klopt ja..

maar voor de prijs daarvan heb je hier een hele sheriff ;)
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Geef mij dat adres ook ff :mrgreen:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

hey,

kun je een fs1 blok splitsen, en dan alleen de krukas en krukas-lagers/keerring vervangen? dus de versnellingsbaklagers/keerringen laten zitten? want die zijn eigenlijk allemaal nog goed...

het gaat dus eigenlijk alleen om de krukas...






ps: en natuurlijk nieuwe vloeibare pakking :P
Gesloten