Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

automaat zeker? pas op met jlo blokjes! piano snaar breekt snel.
kijken of z'n koppeling wel aangrijpt. onze brommies draaien immers ook het achterwiel als hij in z'n vrij staat
nico
500km gereden
500km gereden
Berichten: 866
Lid geworden op: 24 mei 2007, 20:24
Locatie: putten

Bericht door nico »

even een kleine vraag.

moet je je olie pijl stokje er in draaien als je wilt kijken hoeveel olie er in zit, of er op zetten?

vriendelijke groeten nico.
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

niet erin draaien !!!!
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

wat is verschil tussen oud type koppeling en nieuw type?


http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 7042ae47ec (=nieuw type)


http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 7042ae47ec (=oud type)

op de foto afgaand zou ik zeggen dat er geen tandwiel zit op een oud type vanachter, maar ik denk dat ge dat er kunt afhalen bij zowel nieuw als oud.
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

nico schreef:even een kleine vraag.

moet je je olie pijl stokje er in draaien als je wilt kijken hoeveel olie er in zit, of er op zetten?

vriendelijke groeten nico.


gewoon er even in dippen , doe ik tenminste altijd
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

Vincent2 schreef:wat is verschil tussen oud type koppeling en nieuw type?


http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 7042ae47ec (=nieuw type)


http://www.fs1shop.nl/product_info.php? ... 7042ae47ec (=oud type)

op de foto afgaand zou ik zeggen dat er geen tandwiel zit op een oud type vanachter, maar ik denk dat ge dat er kunt afhalen bij zowel nieuw als oud.

bij een nieuw type zit da tandwiel derop geperst, da krijgde er nie zomaar af
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

kun je een voetpakking vervangen voor vloeibare pakking..? (natuurlijk kan het, maar werkt het ook?) zodat de poort timing lager word?

ik heb hier Curil vloeibare pakking liggen, dat kan van -40 tot 160 graden celcius.
zou moeten werken, maar blijft het ook goet zitten denken jullie?

of heeft 1 van jullie het misschien al eens uitgeprobeert?
Monkeymadness

Bericht door Monkeymadness »

ligt eraan, als het goed hecht aan je cilinder, kan je een gokje wagen... maar als het niet goed hecht, dan blaast het na 1 seconde tussen je onderblok/cilinder weg...
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

het werkt wel, want ik heb het ook bij de RS100, je moet het alleen 1 dag laten drogen voordat je gaat rijden.
Ik zou ook meteen de gehele oppervlakte schoonmaken zodat het goed hecht en minder kans heeft op valse lucht zuigen.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

jonnotje schreef:kun je een voetpakking vervangen voor vloeibare pakking..? (natuurlijk kan het, maar werkt het ook?) zodat de poort timing lager word?

ik heb hier Curil vloeibare pakking liggen, dat kan van -40 tot 160 graden celcius.
zou moeten werken, maar blijft het ook goet zitten denken jullie?

of heeft 1 van jullie het misschien al eens uitgeprobeert?


eenmaal andermaal???
Roberto.B

Bericht door Roberto.B »

jonnotje schreef:kun je een voetpakking vervangen voor vloeibare pakking..? (natuurlijk kan het, maar werkt het ook?) zodat de poort timing lager word?

ik heb hier Curil vloeibare pakking liggen, dat kan van -40 tot 160 graden celcius.
zou moeten werken, maar blijft het ook goet zitten denken jullie?

of heeft 1 van jullie het misschien al eens uitgeprobeert?


bij mij werkt curil prima, en mijn brommer is al heel vaak heeeel heet geweest :D

en geen lekkage :D :D
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

pee67 schreef:Maar naast dat de en een schuine kant heeft van 1 mm en de ander een schuine kant van 2.5 mm
zit er nog lengte verschil in de gasshuiven. Of zijn deze, zoals Henk (FS1E) al meldde, niet voor
de FS1 gemaakt?
.

de korte schuif is voor een 16mm
de lange schuif is voor een 12mm
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

ginofs1 schreef:
pee67 schreef:Maar naast dat de en een schuine kant heeft van 1 mm en de ander een schuine kant van 2.5 mm
zit er nog lengte verschil in de gasshuiven. Of zijn deze, zoals Henk (FS1E) al meldde, niet voor
de FS1 gemaakt?
.

de korte schuif is voor een 16mm
de lange schuif is voor een 12mm


Mijn dank is groot
:hands:
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik heb eens een poos gereden met een lange schuif in een 16mm zonder dat ik het doorhad (op onze oude 2e FS1). Toen we erachter kwamen, en hem hadden vervangen voor een korte schijf trok 'ie echt veel en veel harder (zat een aluminium athena op), en hij liep al niet langzaam toen met lange schijf. Helaas na 200 meter liep 'ie vast (pistonpenclip eruit) :lol:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Ik ga dit eerdaags toch eens uittesten.
Moet ik dan nog iets gaan veranderen aan de spoeiermaat?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gesloten