-veren -gevoerde platen -de aluminium onder en bovendeksels -voeg een extra stalen plaat toe -10w40 motorfietsolie voor natte koppeling
zowel iets vrije slag op wormwiel als op de kabel
volgende stap is rigoreuzer; bouw een rd50 koppelingshuis in een fs1, schijnt te passen met enig werk
Ik denk dat je sommige mensen hiermee dingen laat kopen wat onnodig is....Je allu boven plaat moet je alleen vervangen als dat echt nodig is. En de allu onderdeksel? Je bedoelt de koppelingskorf? Vaak helpen nieuwe plaatjes en 10w30 olie, fabrieksopgave, (die motul van JMPB bijv.) al een hele hoop. Ik rij met eeen gangetje van 90, met een standaard koppeling en orri veerjes van 25 jaar terug, nooit last van slippen...
hoe lager het getal bij de W hoe dunner en hoe hoger het tweede getal des te dikker. En de w scheid de viscositeit(das dus de dikte aanduiding van de olie) getallen.(edit)
Ohjah en het best kan je dus 10w30 olie nemen, die is speciaal voor de bak van een fs1.
koppel schreef: fs1 koppeling blijft een zwak punt
vervang de volgende zaken in één keer:
-veren -gevoerde platen -de aluminium onder en bovendeksels -voeg een extra stalen plaat toe -10w40 motorfietsolie voor natte koppeling
zowel iets vrije slag op wormwiel als op de kabel
volgende stap is rigoreuzer; bouw een rd50 koppelingshuis in een fs1, schijnt te passen met enig werk
Ik denk dat je sommige mensen hiermee dingen laat kopen wat onnodig is....Je allu boven plaat moet je alleen vervangen als dat echt nodig is. En de allu onderdeksel? Je bedoelt de koppelingskorf? Vaak helpen nieuwe plaatjes en 10w30 olie, fabrieksopgave, (die motul van JMPB bijv.) al een hele hoop. Ik rij met eeen gangetje van 90, met een standaard koppeling en orri veerjes van 25 jaar terug, nooit last van slippen...
ik laat zien hoe ik zaken aanpak, ik maak één keer een blok open en dan hopelijk nooit meer, die aluminium korf/deksel slijt behoorlijk weg, wordt dunner, daarnaast zitten er groeven in waardoor de olie sneller wegkan, na een tijdje zijn die groeven weggesleten.
olie aanduiding........zover ik weet betekent 10w40 dat de olie bij normale buitentemperatuur een viscositeit van 10 heeft en bij winterse temperaturen een viscositeit van 40............hoe dichter deze getallen bij elkaar komen bv 10w30, hoe stabieler de olie is...........zo is het mij ooit verteld.
30 jaar terug moest je vlak voor de zomer en vlak voor de winter olie verversen voor de juiste dikte
olie aanduiding........zover ik weet betekent 10w40 dat de olie bij normale buitentemperatuur een viscositeit van 10 heeft en bij winterse temperaturen een viscositeit van 40............hoe dichter deze getallen bij elkaar komen bv 10w30, hoe stabieler de olie is...........zo is het mij ooit verteld.
30 jaar terug moest je vlak voor de zomer en vlak voor de winter olie verversen voor de juiste dikte
hoe stabieler? atomair ^^?
ook als ik m'n vliegwiel laat spinnen gaan m'n contactpunten niet open en toe; kan da liggen aan het feit dat er geen bout opzit (langs kant v/h vliegwiel)?
olie aanduiding........zover ik weet betekent 10w40 dat de olie bij normale buitentemperatuur een viscositeit van 10 heeft en bij winterse temperaturen een viscositeit van 40............hoe dichter deze getallen bij elkaar komen bv 10w30, hoe stabieler de olie is...........zo is het mij ooit verteld.
30 jaar terug moest je vlak voor de zomer en vlak voor de winter olie verversen voor de juiste dikte
hoe stabieler? atomair ^^? ook als ik m'n vliegwiel laat spinnen gaan m'n contactpunten niet open en toe; kan da liggen aan het feit dat er geen bout opzit (langs kant v/h vliegwiel)?
ik dacht dat het eerste getal de viscositeit was bij normale temperatuur, en het tweede getal de viscositeit als de motor op bedrijfstemperatuur is
olie aanduiding........zover ik weet betekent 10w40 dat de olie bij normale buitentemperatuur een viscositeit van 10 heeft en bij winterse temperaturen een viscositeit van 40............hoe dichter deze getallen bij elkaar komen bv 10w30, hoe stabieler de olie is...........zo is het mij ooit verteld.
30 jaar terug moest je vlak voor de zomer en vlak voor de winter olie verversen voor de juiste dikte
hoe stabieler? atomair ^^? ook als ik m'n vliegwiel laat spinnen gaan m'n contactpunten niet open en toe; kan da liggen aan het feit dat er geen bout opzit (langs kant v/h vliegwiel)?
ik dacht dat het eerste getal de viscositeit was bij normale temperatuur, en het tweede getal de viscositeit als de motor op bedrijfstemperatuur is
klopt ja de tweede is volgens mij voor de olie op bedrijfs temperatuur is ook klimaat gebonden volgens
bijvoorbeeld op de noordpool heeb je dunnere olie nodig als in de sahara
Vincent2 schreef:ook als ik m'n vliegwiel laat spinnen gaan m'n contactpunten niet open en toe; kan da liggen aan het feit dat er geen bout opzit (langs kant v/h vliegwiel)?
Op de as van de krukas zit een spie en die drukt elke keer de punten open, aan de punten zit namelijk een nokje. Dus waarschijnlijk raakt de spie het nokje niet. Je moet dan even de stelschroef van de punten losdraaien en de punten naar beneden duwen (en uiteraard weer de punten afstellen).