Het grote kleine vragen topic deel 4

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

PD schreef:ja past, alleen het mooiste is ook een andere achterbrug


Ja maar je primaire as of welke 't mag zijn is ook langer he! Dus die zou je moeten vervangen voor eentje uit 'n nieuwer type of afzagen.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 534
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

en een andere linkercarterkap.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Louistje schreef:Is het mogelijk om van een FS1 met trappers een normale steppenbalk FS1 kan maken?

Dus het vliegwieldeksel vervangen voor een normale. En de gehele trappers te verwijderen uit de achterbrug.

Dit lijkt mij veel handiger, je kan namelijk een kickstarter gebruiken met een langere slag. Ook kan je een homoet monteren. etc. etc.

Dus past een steppenbalk onder elk frame?

Homoet past ook onder een FS1 met trapperachterbrug. Je moet wel een klein stukje van je kickstarter afslijpen, anders komt die tegen je homoet aan.
De uitgaande as kan je gewoon afslijpen met een slijptol
Gebruikersavatar
Louistje
100km gereden
100km gereden
Berichten: 236
Lid geworden op: 29 jan 2009, 18:10

Bericht door Louistje »

Oke, oke. Eerst wil ik hem weer lopend hebben.

Dan maar eens gaan sparen voor wat leuke dingetjes voor de FS1.

Wat zijn nog meer voordelen van de steppenbalken ipv. trappers?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Louistje schreef:Oke, oke. Eerst wil ik hem weer lopend hebben.

Dan maar eens gaan sparen voor wat leuke dingetjes voor de FS1.

Wat zijn nog meer voordelen van de steppenbalken ipv. trappers?

-behoud van je tanden,
-geen katapult-effect in de diepere bochten,
-een hoop minder gerammel

:P
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Twowheeler schreef:
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?

meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam

met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks ;)
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

YamaSam schreef:
Twowheeler schreef:
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?

meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam

met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks ;)


Oke. Ik denk namelijk dat m'n platen versleten zijn want alle afstelling staat al op het uiterste. En een nieuwe kabel heb ik sowieso nodig, de huidige heeft 1 twijntje en dat is meestal een begin van de ellende.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

weet hier iemand of de carter van nen rd50 dezelfde is als van een rd50m?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen :P maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker

bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk

ik denk dat oliecarter ook hetzelfde is

als ik fout ben verbeter mij !
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

mathieu2 schreef:welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen :P maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker

bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk

ik denk dat oliecarter ook hetzelfde is

als ik fout ben verbeter mij !


ik had het over het carter waar de nummer in staat, olie en onstekingscarter zijn hetzelfde...
maar volgens jou is dus het gat waar je je cilinder inschuift niet hetzelfde?
dat wordt dan bewerken en geld zoeken, maar lukt wel!
merci
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen.
Kijk maar eens op www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Tombo schreef:Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen.
Kijk maar eens op www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX


dat klopt niet helemaal Tom,
er zit een verschil op rd50 en rd50mx cilinceders, die van een mx kan je allemaal uitwisselen met dt, die van de m niet...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

ja dat is anders, ze reden er wel goed snel door :P

ik denk niet dat maarten een rd mx wil... :)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

mathieu2 schreef:ja dat is anders, ze reden er wel goed snel door :P

ik denk niet dat maarten een rd mx wil... :)


das niet het plan nee :P
ben momenteel nog bezig aan een rd50 (1973) en een rd50dx (1976), voor de rd50 heb ik een rd50m carter zonder nummer waar nog een nummer ingeslagen wordt, dan nog één cilindertje en 2 carbs kopen (die ligge al wel ergens klaar voor me) en dan zijn die blokjes ook compleet...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten