Louistje schreef:Is het mogelijk om van een FS1 met trappers een normale steppenbalk FS1 kan maken?
Dus het vliegwieldeksel vervangen voor een normale. En de gehele trappers te verwijderen uit de achterbrug.
Dit lijkt mij veel handiger, je kan namelijk een kickstarter gebruiken met een langere slag. Ook kan je een homoet monteren. etc. etc.
Dus past een steppenbalk onder elk frame?
Homoet past ook onder een FS1 met trapperachterbrug. Je moet wel een klein stukje van je kickstarter afslijpen, anders komt die tegen je homoet aan.
De uitgaande as kan je gewoon afslijpen met een slijptol
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje? Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje? Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam
met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje? Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam
met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks
Oke. Ik denk namelijk dat m'n platen versleten zijn want alle afstelling staat al op het uiterste. En een nieuwe kabel heb ik sowieso nodig, de huidige heeft 1 twijntje en dat is meestal een begin van de ellende.
welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker
bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk
mathieu2 schreef:welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker
bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk
ik denk dat oliecarter ook hetzelfde is
als ik fout ben verbeter mij !
ik had het over het carter waar de nummer in staat, olie en onstekingscarter zijn hetzelfde...
maar volgens jou is dus het gat waar je je cilinder inschuift niet hetzelfde?
dat wordt dan bewerken en geld zoeken, maar lukt wel!
merci
Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen.
Kijk maar eens op www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX
Tombo schreef:Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen. Kijk maar eens op www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX
dat klopt niet helemaal Tom,
er zit een verschil op rd50 en rd50mx cilinceders, die van een mx kan je allemaal uitwisselen met dt, die van de m niet...
mathieu2 schreef:ja dat is anders, ze reden er wel goed snel door
ik denk niet dat maarten een rd mx wil...
das niet het plan nee ben momenteel nog bezig aan een rd50 (1973) en een rd50dx (1976), voor de rd50 heb ik een rd50m carter zonder nummer waar nog een nummer ingeslagen wordt, dan nog één cilindertje en 2 carbs kopen (die ligge al wel ergens klaar voor me) en dan zijn die blokjes ook compleet...