steeds afslaan

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
rubberbutt
100km gereden
100km gereden

steeds afslaan

Bericht door rubberbutt »

Gisteravond na een paar weken stilstand de brommert maar eens mee genomen.
's avonds 18.30 weggereden, niks aan de hand gewoon starten en rijden. Om 19.00 kom ik op de plaats van bestemming. Om 22.30 ga ik weer weg.
Na 600m loopt hij stationair , de gashandel reageerd niet meer. Huh, WTF :shock: gaskabel los....Shit, teruglopen ?(was even bij mijn ouders op bezoek) gereedschap gevraagd, en in een te donkere berging de gasschuif er weer in "gepield".

Zo dat werkt weer, starten , en rijden maar weer. Na ongeveer een km begint hij in te houden alsof de tank leeg is. Wat nu weer, gloeiende gloeiende...blokje slaat af en kom langzaam tot stilstand. Benzine tank zit vol, dat kan het niet zijn. Benzinekraantje staat goed, die is in de open stand. Carburateur is pas schoongemaakt. Dus vuiligheid kan het niet zijn.
In de 1ste versnelling zetten en maar weer aanduwen (vind ik soms makkelijker dan de kickstarter), ja hij doet het weer. Voor korte tijd althans. Maar hij rijdt intermitterend (met horten en stoten alsof het laatsje restje benzine in de slang zit).
Ik begin nog wat harder te vloeken, hij rijdt weer een beetje. Ik word zo giftig dat ik nu volgas geef. Rijden kreng, al vliegt de zuiger uit mijn blok. Op zo'n moment boeit dat niet. (Stom eigenlijk, want later zul je spijt hebben als dat echt zo was). Een paar fietsers in tegenovergestelde richting staan te zwaaien.

Wat leuk zeg, zeker ook vroeger een Yamaha FS1 gehad. Oh nee. 200m verderop het fietspad staat politie voor een rijbewijs/alcohol controle.

Nee heh, nou dat weer. Daar zit ik nou net niet op te wachten. Goedenavond meneer, mag ik uw rijbewijs zijn ? Rijbewijs ?? Ik heb wel een loopbewijs :D . Maar die humor begreep ze niet. Oooh, heeft u problemen dan ? Ja, de brommert rijdt bijna niet meer.
Dat interesseerd ze niet zo veel. Staan 5 min. met een handheld computer te rommelen, ik mag ook nog even blazen, toch maar goed dat ik niks gezopen heb. Want de laatste 2 weken had ik alweer 2 bekeuringen. Met de brommer door rood. Kosten € 160 + € 7 adm.kosten, en een week later met de auto 16 km te hard. Kosten € 140 +€ 7 adm.kosten.
Doet wel pijn in je portemonee, dus doe nu maar wat rustiger aan. Enfin, om het verhaal af te ronden, de rit van Amersfoort naar Soest (zo'n 8 km) ging al lopend en rijdend met haperingen, nog redelijk.
Ik ben in ieder geval thuisgekomen. Flikker de brommer gauw in de garage, want ik was hem helemaal zat.
Terwijl ik naar binnen loop denk ik: Ik verkoop dat kutding :evil: ....

Maar ja, de woede is weer gezakt, en ga ik dan toch maar kijken wat het kan zijn...
Elektrode afstand v/d bougie misschien niet goed ?

Contactpuntje losgetrild ?
Condensator niet meer goed ?
Bobine of bougiekabel niet lekker ?
Ergens een bijna sluiting in de bedrading, zou ook nog kunnen ?

Heb weer wat te doen deze zondag...... :roll:
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Re: steeds afslaan

Bericht door NIX »

Volgende keer even je dop losdraaien. Mogelijk zit er ook een druppel water in je vlotterbak.
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Sproeierbuis losgetrild?
Piet den Breejen
250km gereden
250km gereden

Bericht door Piet den Breejen »

Benzine kraantje verstopt?
Laars
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Laars »

Vacuum in de tank, Dop controleren
rubberbutt
100km gereden
100km gereden

Bericht door rubberbutt »

Bezinekraantje is 2 weken terug gereviseerd met nieuw rubber en pakkingringetjes. Is niet verstopt. Ook is de sproeierbuis en/of hoofdsproeier niet losgetrild. De tankdop heeft geen ontluchtingsgaatje, en de brommer heeft nog nooit in de regen gereden, dus waar die waterdruppel in de vlotterkamer vandaan zou ik ook niet weten.
Fout zat in ieder geval wel ergens in de carburateur, ik kon alleen niets ontdekken. Andere carburateur geplaatst en hij deed het weer goed. Het is mij nog steeds een raadsel wat het nu geweest is.

Echt betrouwbaar kun je zo niet rijden, want die fout kan ook binnenkort met de omgewisselde carburateur.
Wiking
500km gereden
500km gereden

Bericht door Wiking »

Misschien een gat in je luchtfilter rubber? had ik laatst ook en hij viel met hevige regen ook stil en na een paar start pogingen deed hij het weer.
Plaats reactie