's avonds 18.30 weggereden, niks aan de hand gewoon starten en rijden. Om 19.00 kom ik op de plaats van bestemming. Om 22.30 ga ik weer weg.
Na 600m loopt hij stationair , de gashandel reageerd niet meer. Huh, WTF

Zo dat werkt weer, starten , en rijden maar weer. Na ongeveer een km begint hij in te houden alsof de tank leeg is. Wat nu weer, gloeiende gloeiende...blokje slaat af en kom langzaam tot stilstand. Benzine tank zit vol, dat kan het niet zijn. Benzinekraantje staat goed, die is in de open stand. Carburateur is pas schoongemaakt. Dus vuiligheid kan het niet zijn.
In de 1ste versnelling zetten en maar weer aanduwen (vind ik soms makkelijker dan de kickstarter), ja hij doet het weer. Voor korte tijd althans. Maar hij rijdt intermitterend (met horten en stoten alsof het laatsje restje benzine in de slang zit).
Ik begin nog wat harder te vloeken, hij rijdt weer een beetje. Ik word zo giftig dat ik nu volgas geef. Rijden kreng, al vliegt de zuiger uit mijn blok. Op zo'n moment boeit dat niet. (Stom eigenlijk, want later zul je spijt hebben als dat echt zo was). Een paar fietsers in tegenovergestelde richting staan te zwaaien.
Wat leuk zeg, zeker ook vroeger een Yamaha FS1 gehad. Oh nee. 200m verderop het fietspad staat politie voor een rijbewijs/alcohol controle.
Nee heh, nou dat weer. Daar zit ik nou net niet op te wachten. Goedenavond meneer, mag ik uw rijbewijs zijn ? Rijbewijs ?? Ik heb wel een loopbewijs

Dat interesseerd ze niet zo veel. Staan 5 min. met een handheld computer te rommelen, ik mag ook nog even blazen, toch maar goed dat ik niks gezopen heb. Want de laatste 2 weken had ik alweer 2 bekeuringen. Met de brommer door rood. Kosten € 160 + € 7 adm.kosten, en een week later met de auto 16 km te hard. Kosten € 140 +€ 7 adm.kosten.
Doet wel pijn in je portemonee, dus doe nu maar wat rustiger aan. Enfin, om het verhaal af te ronden, de rit van Amersfoort naar Soest (zo'n 8 km) ging al lopend en rijdend met haperingen, nog redelijk.
Ik ben in ieder geval thuisgekomen. Flikker de brommer gauw in de garage, want ik was hem helemaal zat.
Terwijl ik naar binnen loop denk ik: Ik verkoop dat kutding

Maar ja, de woede is weer gezakt, en ga ik dan toch maar kijken wat het kan zijn...
Elektrode afstand v/d bougie misschien niet goed ?
Contactpuntje losgetrild ?
Condensator niet meer goed ?
Bobine of bougiekabel niet lekker ?
Ergens een bijna sluiting in de bedrading, zou ook nog kunnen ?
Heb weer wat te doen deze zondag......