Suzuki ac sputert
-
- 50km gereden
Suzuki ac sputert
Hallo,
heb sinds kort een suzuki ac gekocht, heb hier de eerste 5km zonder problemen mee kunnen rijden.
Toen ik hem terug startte diezelfde dag nog begon hij te sputteren, dus heb ik de carburator maar even uitgekuist.
Maar toen ging hij nog niet goed, en heb het gevoel dat dit steeds erger word naarmate ik hem meer start. Het viel me ook op dat ik de verlichting niet meer kon opzetten
want als ik het contact uiterst rechts draaide viel hij gewoon uit en dit had hij daarvoor niet.
Opmerkelijk is ook dat hij veel witte rook blaast
Carbu is een 16mm met originele 75 sproeier, cilinder is een 65cc, bougie: NGK B-8HS, contactpunten zijn afgesteld op 0.35
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Kan het kwaad dat ik na het stilvallen steeds een olie op bougie aantrof?
heb sinds kort een suzuki ac gekocht, heb hier de eerste 5km zonder problemen mee kunnen rijden.
Toen ik hem terug startte diezelfde dag nog begon hij te sputteren, dus heb ik de carburator maar even uitgekuist.
Maar toen ging hij nog niet goed, en heb het gevoel dat dit steeds erger word naarmate ik hem meer start. Het viel me ook op dat ik de verlichting niet meer kon opzetten
want als ik het contact uiterst rechts draaide viel hij gewoon uit en dit had hij daarvoor niet.
Opmerkelijk is ook dat hij veel witte rook blaast
Carbu is een 16mm met originele 75 sproeier, cilinder is een 65cc, bougie: NGK B-8HS, contactpunten zijn afgesteld op 0.35
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Kan het kwaad dat ik na het stilvallen steeds een olie op bougie aantrof?
Laatst gewijzigd door florentine op 15 apr 2013, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 50km gereden
-
- Aan het inrijden
-
- 1000km gereden
Re: Suzuki ac sputert
De elektriciteit, kortsluiting zoeken in de koplamp? En alle isolatie rond de draden nog goed enzo? Bij een ac zit dat toch ook allemaal in de koplamp?
Das toch niet de bedoeling ... http://www.fs1forum.com/Bougies.html
Nja, dat zullen zo de normale dingen zijn zeker? bougie(s) testen (onderweg) bobine testen/uitmeten, ontsteking afstellen, vonken tussen de punten?, carb asfstellen, ... en wat nog allemaal he ...
florentine schreef:Kan het kwaad dat ik na het stilvallen steeds een olie op bougie aantrof?
Das toch niet de bedoeling ... http://www.fs1forum.com/Bougies.html

Nja, dat zullen zo de normale dingen zijn zeker? bougie(s) testen (onderweg) bobine testen/uitmeten, ontsteking afstellen, vonken tussen de punten?, carb asfstellen, ... en wat nog allemaal he ...

Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
-
- 1000km gereden
Volgens mij is uw borage (dichting) van krukas kapot en daardoor verbruikt hij motorolie (witte rook)...
Dikke kans dat dit komt omdat je (of meer waarschijnlijk de vorige eigenaar) zonder olie in het oliebakje heb gereden en daar kunnen de AC's niet goed tegen.
Die moeten met olie in het autolube bakje rijden voor goede smering te krijgen langs 1 zijde...
Controleer dus even of je motorolie - niveau goed blijft als eerste.
Als je zelf nog eens mélange doet in je tank + olie hebt in je bakje dan ga te veel te veel smeren uiteraard dus ook even checken.
De bougie die je gebruikt is goed (B9HS mag je ook wel zeker hebben denk ik).
Contactpunten maakt geen reet uit of die op 0.35 staan, het is het OGENBLIK van openen dat van belang is.
Dikke kans dat dit komt omdat je (of meer waarschijnlijk de vorige eigenaar) zonder olie in het oliebakje heb gereden en daar kunnen de AC's niet goed tegen.
Die moeten met olie in het autolube bakje rijden voor goede smering te krijgen langs 1 zijde...
Als je zelf nog eens mélange doet in je tank + olie hebt in je bakje dan ga te veel te veel smeren uiteraard dus ook even checken.
Contactpunten maakt geen reet uit of die op 0.35 staan, het is het OGENBLIK van openen dat van belang is.
-
- 50km gereden
-
- 50km gereden
GoM!cky schreef:Volgens mij is uw borage (dichting) van krukas kapot en daardoor verbruikt hij motorolie (witte rook)...
heb de oliepomp afgekoppeld en doe zelf altijd 2T olie bij de benzine, is er nog een manier om het motorolie niveau te testen? aangezien er echt niet mee te rijden valt.
Als ik langer als 1km rij valt hij vanzelf stil.
-
- 50km gereden
-
- 50km gereden
-
- 50km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank