Suzuki ac sputert

Alles over de techniek en sleutelen
florentine
50km gereden
50km gereden

Suzuki ac sputert

Bericht door florentine »

Hallo,

heb sinds kort een suzuki ac gekocht, heb hier de eerste 5km zonder problemen mee kunnen rijden.
Toen ik hem terug startte diezelfde dag nog begon hij te sputteren, dus heb ik de carburator maar even uitgekuist.
Maar toen ging hij nog niet goed, en heb het gevoel dat dit steeds erger word naarmate ik hem meer start. Het viel me ook op dat ik de verlichting niet meer kon opzetten
want als ik het contact uiterst rechts draaide viel hij gewoon uit en dit had hij daarvoor niet.
Opmerkelijk is ook dat hij veel witte rook blaast

Carbu is een 16mm met originele 75 sproeier, cilinder is een 65cc, bougie: NGK B-8HS, contactpunten zijn afgesteld op 0.35

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Kan het kwaad dat ik na het stilvallen steeds een olie op bougie aantrof?
Laatst gewijzigd door florentine op 15 apr 2013, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
florentine
50km gereden
50km gereden

Heb gezien dat bougie dit er nu in steekt gebruikt word voor originele 50, nu steekt er een 65 op maakt dat een verschil?
Friso Versteeg
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door Friso Versteeg »

Zou ook de condensator of bobine kunnen zijn. Heb hertzelfde probleem en hoogstwaarschijnlijk is de condesator kapot. Ben hem zojuist aan het vervangen en hoop dat het verschil maakt.
woers
1000km gereden
1000km gereden

Re: Suzuki ac sputert

Bericht door woers »

De elektriciteit, kortsluiting zoeken in de koplamp? En alle isolatie rond de draden nog goed enzo? Bij een ac zit dat toch ook allemaal in de koplamp?

florentine schreef:Kan het kwaad dat ik na het stilvallen steeds een olie op bougie aantrof?

Das toch niet de bedoeling ... http://www.fs1forum.com/Bougies.html ;)

Nja, dat zullen zo de normale dingen zijn zeker? bougie(s) testen (onderweg) bobine testen/uitmeten, ontsteking afstellen, vonken tussen de punten?, carb asfstellen, ... en wat nog allemaal he ... :lol:
Yamaha Sheriff '81
Yamaha F5B '69
Yamaha RD50mx Project '82
Yamaha Chappy '84
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

een olie is geen probleem, bij drie olie of meer wordt het ernstig
sobw in opbouw

Bericht door sobw in opbouw »

NGK B-8HS is niet verkeerd voor een 65cc
ik zou eerst eens een nieuwe bougie proberen
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

Volgens mij is uw borage (dichting) van krukas kapot en daardoor verbruikt hij motorolie (witte rook)...

Dikke kans dat dit komt omdat je (of meer waarschijnlijk de vorige eigenaar) zonder olie in het oliebakje heb gereden en daar kunnen de AC's niet goed tegen.
Die moeten met olie in het autolube bakje rijden voor goede smering te krijgen langs 1 zijde...
Controleer dus even of je motorolie - niveau goed blijft als eerste.
Als je zelf nog eens mélange doet in je tank + olie hebt in je bakje dan ga te veel te veel smeren uiteraard dus ook even checken.
De bougie die je gebruikt is goed (B9HS mag je ook wel zeker hebben denk ik).
Contactpunten maakt geen reet uit of die op 0.35 staan, het is het OGENBLIK van openen dat van belang is.
florentine
50km gereden
50km gereden

Friso Versteeg schreef:Zou ook de condensator of bobine kunnen zijn. Heb hertzelfde probleem en hoogstwaarschijnlijk is de condesator kapot. Ben hem zojuist aan het vervangen en hoop dat het verschil maakt.

Zou evt wel kunnen maar als ik ontsteking test geeft hij mooie blauwe vonken
florentine
50km gereden
50km gereden

GoM!cky schreef:Volgens mij is uw borage (dichting) van krukas kapot en daardoor verbruikt hij motorolie (witte rook)...

Dikke kans dat dit komt omdat je (of meer waarschijnlijk de vorige eigenaar) zonder olie in het oliebakje heb gereden en daar kunnen de AC's niet goed tegen.
Die moeten met olie in het autolube bakje rijden voor goede smering te krijgen langs 1 zijde...
Controleer dus even of je motorolie - niveau goed blijft als eerste.
Als je zelf nog eens mélange doet in je tank + olie hebt in je bakje dan ga te veel te veel smeren uiteraard dus ook even checken.
De bougie die je gebruikt is goed (B9HS mag je ook wel zeker hebben denk ik).
Contactpunten maakt geen reet uit of die op 0.35 staan, het is het OGENBLIK van openen dat van belang is.

heb de oliepomp afgekoppeld en doe zelf altijd 2T olie bij de benzine, is er nog een manier om het motorolie niveau te testen? aangezien er echt niet mee te rijden valt.
Als ik langer als 1km rij valt hij vanzelf stil.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Vonken zegt niets over je condensator.
Gebruik de zoekfunctie eens om een kapotte condensator te herkennen, staat 10203930294x uitgelegd op het forum hier ;)
florentine
50km gereden
50km gereden

sobw in opbouw schreef:NGK B-8HS is niet verkeerd voor een 65cc
ik zou eerst eens een nieuwe bougie proberen

Zal dit morgen zeker eens proberen met een nieuwe bougie
florentine
50km gereden
50km gereden

Heb ook opgemerkt dat condensator nogal lelijk gesoldeerd is, ik zal morgen fotos posten aangezien in er niet superveel van ken.
florentine
50km gereden
50km gereden

Is het mogelijk dat condensator kapot is?

Afbeelding
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

GoM!cky schreef:Contactpunten maakt geen reet uit of die op 0.35 staan, het is het OGENBLIK van openen dat van belang is.

Een Suzuki heeft een verstelbare grondplaat :wink:
Yamaha Sheriff 1981
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Dat is niet echt netjes gesoldeerd :shock:

Maakt het draadje geen contact met de massa?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie