Hoi, Ik heb al een tijdje mijn nieuwe uitlaat, het betreft een imitatie 32mm aan één stuk uitlaat, dus niet uit losse bocht en pijp. Het probleem is dat hij blijft lekken tudden de cilinder en de uitlaat zelf, zelfs met nieuwe pakking. Ook heb ik de uitlaat gecontroleerd, maar hier zitten geen breuken in. Wat moet ik nu doen, of moet ik de wartel op de een of andere manier nóg vaster gaan draaien?
Gr Giejoom
Uitlaat vastmaken, lekt?!
- Giejoom
- Aan het inrijden
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 00:59
- Locatie: Maastricht
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Zo'n uitlaat moet je eerst gewoon even los op de ophangpunten hangen en dan kijken hoe je uitkomt bij je cilinder. Desnoods inderdaad even de ophangpunten wat uitvijlen.
Wat ook weleens helpt is dat je de boel los op je ophangpunten laat en dan eerst de uiltlaat op de cilinder vastdraaien. Daarna op de ophangpunten.
Overigens heb ik de afgelopen maanden ook nog een paar keer mijn uitlaatflens wat strakker moeten draaien omdat er na verloop van tijd toch weer wat lekkage optrad zonder dat de boel was losgetrild. Ik denk er ook over om er toch een héél klein beetje gungum tussen te smeren.
Wat ook weleens helpt is dat je de boel los op je ophangpunten laat en dan eerst de uiltlaat op de cilinder vastdraaien. Daarna op de ophangpunten.
Overigens heb ik de afgelopen maanden ook nog een paar keer mijn uitlaatflens wat strakker moeten draaien omdat er na verloop van tijd toch weer wat lekkage optrad zonder dat de boel was losgetrild. Ik denk er ook over om er toch een héél klein beetje gungum tussen te smeren.