Uitlaat vastmaken, lekt?!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Giejoom
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Uitlaat vastmaken, lekt?!

Bericht door Giejoom »

Hoi, Ik heb al een tijdje mijn nieuwe uitlaat, het betreft een imitatie 32mm aan één stuk uitlaat, dus niet uit losse bocht en pijp. Het probleem is dat hij blijft lekken tudden de cilinder en de uitlaat zelf, zelfs met nieuwe pakking. Ook heb ik de uitlaat gecontroleerd, maar hier zitten geen breuken in. Wat moet ik nu doen, of moet ik de wartel op de een of andere manier nóg vaster gaan draaien?
Gr Giejoom
eriks
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door eriks »

Alles even goed
schoonmaken er zeker van zijn dat je de goede pakking hebt

Anders kan een beetje gum gum ook geen kwaad
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Je kan het ophangpunt een beetje uitvijlen als je niet uitkomt bij de cilinder.

Maar sommige imi uitlaten zijn zo slecht dat je de voorbocht bij moet buigen om het passend te krijgen.
Yamaha Sheriff 1981
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Zo'n uitlaat moet je eerst gewoon even los op de ophangpunten hangen en dan kijken hoe je uitkomt bij je cilinder. Desnoods inderdaad even de ophangpunten wat uitvijlen.

Wat ook weleens helpt is dat je de boel los op je ophangpunten laat en dan eerst de uiltlaat op de cilinder vastdraaien. Daarna op de ophangpunten.

Overigens heb ik de afgelopen maanden ook nog een paar keer mijn uitlaatflens wat strakker moeten draaien omdat er na verloop van tijd toch weer wat lekkage optrad zonder dat de boel was losgetrild. Ik denk er ook over om er toch een héél klein beetje gungum tussen te smeren.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Wat je ook kunt doen is je blokbouten los maken en met je blok een beetje rommelen om goed uit te komen bij de uitlaat.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Bocht een stukje onder de flens doorzagen, alles monteren en losse stuk draaien tot de kier zo klein mogelijk is en dan weer vastlassen. Zie ook de FAQ.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie