carburateur spuit benzine
- hans.m
- 1500km gereden
carburateur spuit benzine
Hallo,
Ik kocht gisteren een yamaha fs1 2ru. De carburateur spuit benzine langs 2 kanten, zowel het gaatje naast de luchtstelschroef als aan het gaatje waarmee je de vlotter kan laten leeglopen, bijgevolg de motor start niet. Ik weet dat de brommer een originele 50 cc cilinder heeft, roterende inlaat en een mikuni carburateur, weet wel niet hoeveel mm deze is. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Ik kocht gisteren een yamaha fs1 2ru. De carburateur spuit benzine langs 2 kanten, zowel het gaatje naast de luchtstelschroef als aan het gaatje waarmee je de vlotter kan laten leeglopen, bijgevolg de motor start niet. Ik weet dat de brommer een originele 50 cc cilinder heeft, roterende inlaat en een mikuni carburateur, weet wel niet hoeveel mm deze is. Enig idee hoe dit op te lossen is?
- hans.m
- 1500km gereden
Heb de carburator helemaal gekuist, vlotter lijkt te werken maar ik denk dat er iets mis is met de vlotternaald, deze lijkt niet origineel maar ik ben er niet zeker van. Het pinnetje is niet koperkleurig en wanneer ik de carburator in elkaar steek blijft de vlotternaald niet op zijn plaats zitten, het lijkt dat de vlotternaald tekort is.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- hans.m
- 1500km gereden
Hoop dat het met deze foto's duidelijk is. Ik weet echt niet waar het anders aan kan liggen dan aan de vlotternaald..
De carbu. is helemaal uitgekuist en blijft lekken als ik de benzinekraan openzet. Je hoort duidelijk dat de vlotternaald er los in zit wanneer ik met de carburator schudt.. Of kan het probleem nog ergens anders zijn?
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL632/13371349/23817036/397082158.jpg[/IMG
De carbu. is helemaal uitgekuist en blijft lekken als ik de benzinekraan openzet. Je hoort duidelijk dat de vlotternaald er los in zit wanneer ik met de carburator schudt.. Of kan het probleem nog ergens anders zijn?

[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL632/13371349/23817036/397082158.jpg[/IMG
- marco
- Sheriff of the Posbank
Dit is een lange vlotternaald.
Dan moet je een korte vlotter hebben anders loopt de brommer nooit.
Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)
Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)
Laatst gewijzigd door marco op 04 jun 2011, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
- hans.m
- 1500km gereden
- marco
- Sheriff of the Posbank
- gklijnhout
- 250km gereden
marco schreef:Dit is een lange vlotternaald.
Wat is de lengte van een korte en een lange vlotter?
Ik bezit 2 carburateurs de een heeft een korte vlotternaald met een koperen vlotter en de andere een lange vlotternaald met een kunstof vlotter alleen zijn al de twee vlotters gelijk van lengte gemeten af de onderkant naar het draagvlak van de vlotternaald zijn deze 20 mm hoog.
Zijn dit dan korte of lange vlotters?
Gert Klijnhout
Laatst gewijzigd door gklijnhout op 01 nov 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- gklijnhout
- 250km gereden
marco schreef:Die koperen zou iets korter moeten wezen dan die kunstof.
Marco,
Klopt de totale lengte is iets korter maar gemeten op het plaatje waar de vlotternaald tegen komt zijn zij even lang.
Het probleem is dat de nu gebruikte carburateur na het openzetten van de benzinekraan soms overloopt door de brommer even te schudden is het direct over.
Andere vlotternaald er in gezet maar het probleem blijft, voor mijn gevoel zit er een verkeerde combinatie vlotter, vlotternaald in.
Het vlotterniveau lijkt mij ook erg hoog en is dit gecompenseerd door de vorige eigenaar door er een sproeier maat 80 in te zetten.
Met deze combinatie loopt hij goed waarbij de bougie ook de juiste kleur heeft.
alleen dat soms overlopen stoort mij en ik kan mij niet herrinneren dat vroeger normaal was.
Voor dat ik de nieuwe cilinder ga monteren wil ik dit eerst onder controle hebben zodat deze een juiste start kan maken.
Alle hulp is dan ook welkom.
vast bedankt Gert Klijnhout