carburateur spuit benzine

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

carburateur spuit benzine

Bericht door hans.m »

Hallo,

Ik kocht gisteren een yamaha fs1 2ru. De carburateur spuit benzine langs 2 kanten, zowel het gaatje naast de luchtstelschroef als aan het gaatje waarmee je de vlotter kan laten leeglopen, bijgevolg de motor start niet. Ik weet dat de brommer een originele 50 cc cilinder heeft, roterende inlaat en een mikuni carburateur, weet wel niet hoeveel mm deze is. Enig idee hoe dit op te lossen is?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dat blijft waarschijnlijk je vlotter hangen.

Maak de carburateur maar eens goed schoon.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Heb de carburator helemaal gekuist, vlotter lijkt te werken maar ik denk dat er iets mis is met de vlotternaald, deze lijkt niet origineel maar ik ben er niet zeker van. Het pinnetje is niet koperkleurig en wanneer ik de carburator in elkaar steek blijft de vlotternaald niet op zijn plaats zitten, het lijkt dat de vlotternaald tekort is.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Maak eens een foto van de vlotter en van de naald.

Je hebt lange en korte vlotters en vlotternaalden.

Als je dat uitwisseld werkt het niet goed.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Hoop dat het met deze foto's duidelijk is. Ik weet echt niet waar het anders aan kan liggen dan aan de vlotternaald..
De carbu. is helemaal uitgekuist en blijft lekken als ik de benzinekraan openzet. Je hoort duidelijk dat de vlotternaald er los in zit wanneer ik met de carburator schudt.. Of kan het probleem nog ergens anders zijn?

Afbeelding
Afbeelding
[IMG]http://pic100.picturetrail.com/VOL632/13371349/23817036/397082158.jpg[/IMG
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Het borgveertje van de vlotternaald is weg.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Op zich is de maald wel de juiste. Hij hoort wel geborgd te zijn. Is de vlotter niet lek? Klotst ie of geeft ie in warm water belletjes?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Gaat dit echt om een veertje, of om een stukje dat op benzineslangaansluiting zit?
Op de foto die ik poste is er geen stuk zonder schroefdraad, en op deze foto wel (gevonden op fs1shop.nl)


Afbeelding
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Dit is een lange vlotternaald.

Dan moet je een korte vlotter hebben anders loopt de brommer nooit.

Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)
Laatst gewijzigd door marco op 04 jun 2011, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

De vlotter en vlotternaald die ik heb, heb ik gepost in een vorig bericht. (bericht van 3 juni)
Dus als ik het goed heb is ofwel de vlotter te kort of wel de vlotternaald, of ontbreekt de vlotterhouder?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

hans.m schreef:Dus als ik het goed heb is ofwel de vlotter te kort of wel de vlotternaald, of ontbreekt de vlotterhouder?


Die zijn goed alleen dat naaldje hoort met een borgclipje vast te zitten.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Bedankt voor de hulp en de snelle reacties, men eerste Fs1 ritje achter de rug. Moet carbu nog wel verder afstellen.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Bericht door gklijnhout »

marco schreef:Dit is een lange vlotternaald.

Dan moet je een korte vlotter hebben anders loopt de brommer nooit.

Dat heeft mij ook een keer een avond gekost om daar achter te komen (was niet mijn brommer)


Wat is de lengte van een korte en een lange vlotter?

Ik bezit 2 carburateurs de een heeft een korte vlotternaald met een koperen vlotter en de andere een lange vlotternaald met een kunstof vlotter alleen zijn al de twee vlotters gelijk van lengte gemeten af de onderkant naar het draagvlak van de vlotternaald zijn deze 20 mm hoog.
Zijn dit dan korte of lange vlotters?

Gert Klijnhout
Laatst gewijzigd door gklijnhout op 01 nov 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die koperen zou iets korter moeten wezen dan die kunstof.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Bericht door gklijnhout »

marco schreef:Die koperen zou iets korter moeten wezen dan die kunstof.



Marco,

Klopt de totale lengte is iets korter maar gemeten op het plaatje waar de vlotternaald tegen komt zijn zij even lang.
Het probleem is dat de nu gebruikte carburateur na het openzetten van de benzinekraan soms overloopt door de brommer even te schudden is het direct over.
Andere vlotternaald er in gezet maar het probleem blijft, voor mijn gevoel zit er een verkeerde combinatie vlotter, vlotternaald in.
Het vlotterniveau lijkt mij ook erg hoog en is dit gecompenseerd door de vorige eigenaar door er een sproeier maat 80 in te zetten.
Met deze combinatie loopt hij goed waarbij de bougie ook de juiste kleur heeft.
alleen dat soms overlopen stoort mij en ik kan mij niet herrinneren dat vroeger normaal was.
Voor dat ik de nieuwe cilinder ga monteren wil ik dit eerst onder controle hebben zodat deze een juiste start kan maken.

Alle hulp is dan ook welkom.

vast bedankt Gert Klijnhout
Plaats reactie