chrome trapstel 2f2

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
veertje

chrome trapstel 2f2

Bericht door veertje »

Hallo,

Ik ben Marcel, 44 jaar, woon in Groningen en ben nieuw hier.
Ik heb me een (NL) 2f2 uit 78 aangeschaft om weer helemaal orgineel te maken. Ik heb al heel veel informatie gevonden, mede dit forum, maar heb nog een paar vragen.

Wie kan mij vertellen wat voor trapstel op een nederlandse 2f2 zat, chrome of metaal (gegalvaniseerd).
Zelfde vraag geld voor kickstarter en schakelpedaal.
Zat op een 2f2 standaard een 2f2 cilinder, of werden ze ook nog met andere cilinders afgeleverd.
uitlaat uit een stuk of met losse bocht.

Wie weet het antwoord??
Phil M
500km gereden
500km gereden

Bericht door Phil M »

volgens mij is trapstel en de rest gewoon gegalvaniseerd
lijkt me logies dat een 2f2 met een 2f2 cilinder werd verkocht en
uitlaat ori 2 delen :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Op een 2F2 kan ook een 257 cilinder zitten...
veertje

Bericht door veertje »

Vermoeden had ik al, dat de 257 vaker voorkwam.

Deze 2f2 die ik gekocht heb, heeft nl een chrome trapstel, (wel zo krom als een ...). of is een chromen trapstel nooit orgineel?

wie weet trouwens nog een org. stel achterschokbrekers te koop.

Afbeelding
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Een chroom trapstel is nooit orgineel maar wel veel mooier dan die lelijke grijze trappers.
In de jaren 70 bleven de nieuwe fs1,tjes nooit lang origineel, er werd al vrij snel het een en ander verchroomd of speciaal spuitwerk.
motorisch kwam er vrijwel altijd minimaal een dikke uitlaat op, maar vaak ook een 16 mm en grotere cilinder.
Mooie schokkers zal niet mee vallen denk ik de roest bescheming van de fs1 was nooit al te best vooral de ringveren vanaf de 1j5 t/m de 2ru
wilden best wel roesten.
Welke kleur ga je spuiten op je 2f2?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Wimmel O
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Wimmel O »

Mooi project zeg, zag hem een tijd terug op marktplaats staan volgens mij. Wil je gaan proberen er een zo orgineel mogelijke 2F2 van te maken of zouden hier en daar immitatie delen ook wel voldoen?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

de chrome zijn niet origineel yamaha maar wel nieuw op sommige fs1's geleverd als optie :wink:
veertje

Bericht door veertje »

Ik probeer de 2f2 zoveel mogelijk weer origineel te maken, maar niet tegen elke prijs. Probeer eerst wat onderdelen te verzamelen, maak er geen haast klus van.
Oorspronkelijk is hij brilliant red geweest, maar zelf heb ik vroeger een blauwe gehad, dus ik weet het nog niet.

wel een leuk detail: heeft het laatst gelopen in 1987, heb cilinder kopje er even afgehad, cilinder was goed vet, geen roest. De carburateur zat vol met gestolde benzine, deze heeft 2 dagen in een bak met diesel gelegen om alle troep er uit te krijgen, gaskabeltje gerepareerd, membraamplaatjes zaten vast gekleeft, deze gangbaar gemaakt. contaktpuntjes ontroest en afgesteld en een nieuwe bougie erin, fles benzine aan carburateur gehangen, drie keer op de kickstarter trappen, en hij doet het.

ben op dit moment met m'n buurman zijn 2ru aan het opknappen, binnenkort tankje spuiten, dan is die bijna klaar.

zo was die
Afbeelding

zo is die nu
Afbeelding
Arnoute

Bericht door Arnoute »

:shock:
wat een verschil! :P
zeer mooi, echt goed gedaan :P
Plaats reactie