chrome trapstel 2f2
chrome trapstel 2f2
Hallo,
Ik ben Marcel, 44 jaar, woon in Groningen en ben nieuw hier.
Ik heb me een (NL) 2f2 uit 78 aangeschaft om weer helemaal orgineel te maken. Ik heb al heel veel informatie gevonden, mede dit forum, maar heb nog een paar vragen.
Wie kan mij vertellen wat voor trapstel op een nederlandse 2f2 zat, chrome of metaal (gegalvaniseerd).
Zelfde vraag geld voor kickstarter en schakelpedaal.
Zat op een 2f2 standaard een 2f2 cilinder, of werden ze ook nog met andere cilinders afgeleverd.
uitlaat uit een stuk of met losse bocht.
Wie weet het antwoord??
Ik ben Marcel, 44 jaar, woon in Groningen en ben nieuw hier.
Ik heb me een (NL) 2f2 uit 78 aangeschaft om weer helemaal orgineel te maken. Ik heb al heel veel informatie gevonden, mede dit forum, maar heb nog een paar vragen.
Wie kan mij vertellen wat voor trapstel op een nederlandse 2f2 zat, chrome of metaal (gegalvaniseerd).
Zelfde vraag geld voor kickstarter en schakelpedaal.
Zat op een 2f2 standaard een 2f2 cilinder, of werden ze ook nog met andere cilinders afgeleverd.
uitlaat uit een stuk of met losse bocht.
Wie weet het antwoord??
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Een chroom trapstel is nooit orgineel maar wel veel mooier dan die lelijke grijze trappers.
In de jaren 70 bleven de nieuwe fs1,tjes nooit lang origineel, er werd al vrij snel het een en ander verchroomd of speciaal spuitwerk.
motorisch kwam er vrijwel altijd minimaal een dikke uitlaat op, maar vaak ook een 16 mm en grotere cilinder.
Mooie schokkers zal niet mee vallen denk ik de roest bescheming van de fs1 was nooit al te best vooral de ringveren vanaf de 1j5 t/m de 2ru
wilden best wel roesten.
Welke kleur ga je spuiten op je 2f2?
In de jaren 70 bleven de nieuwe fs1,tjes nooit lang origineel, er werd al vrij snel het een en ander verchroomd of speciaal spuitwerk.
motorisch kwam er vrijwel altijd minimaal een dikke uitlaat op, maar vaak ook een 16 mm en grotere cilinder.
Mooie schokkers zal niet mee vallen denk ik de roest bescheming van de fs1 was nooit al te best vooral de ringveren vanaf de 1j5 t/m de 2ru
wilden best wel roesten.
Welke kleur ga je spuiten op je 2f2?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Ik probeer de 2f2 zoveel mogelijk weer origineel te maken, maar niet tegen elke prijs. Probeer eerst wat onderdelen te verzamelen, maak er geen haast klus van.
Oorspronkelijk is hij brilliant red geweest, maar zelf heb ik vroeger een blauwe gehad, dus ik weet het nog niet.
wel een leuk detail: heeft het laatst gelopen in 1987, heb cilinder kopje er even afgehad, cilinder was goed vet, geen roest. De carburateur zat vol met gestolde benzine, deze heeft 2 dagen in een bak met diesel gelegen om alle troep er uit te krijgen, gaskabeltje gerepareerd, membraamplaatjes zaten vast gekleeft, deze gangbaar gemaakt. contaktpuntjes ontroest en afgesteld en een nieuwe bougie erin, fles benzine aan carburateur gehangen, drie keer op de kickstarter trappen, en hij doet het.
ben op dit moment met m'n buurman zijn 2ru aan het opknappen, binnenkort tankje spuiten, dan is die bijna klaar.
zo was die
zo is die nu

Oorspronkelijk is hij brilliant red geweest, maar zelf heb ik vroeger een blauwe gehad, dus ik weet het nog niet.
wel een leuk detail: heeft het laatst gelopen in 1987, heb cilinder kopje er even afgehad, cilinder was goed vet, geen roest. De carburateur zat vol met gestolde benzine, deze heeft 2 dagen in een bak met diesel gelegen om alle troep er uit te krijgen, gaskabeltje gerepareerd, membraamplaatjes zaten vast gekleeft, deze gangbaar gemaakt. contaktpuntjes ontroest en afgesteld en een nieuwe bougie erin, fles benzine aan carburateur gehangen, drie keer op de kickstarter trappen, en hij doet het.
ben op dit moment met m'n buurman zijn 2ru aan het opknappen, binnenkort tankje spuiten, dan is die bijna klaar.
zo was die

zo is die nu