aanpassen cilinder
aanpassen cilinder
beste forum leden
nu heb ik wel eens gehoord dat de uitlaatpoort aangepast kan worden om iets meer vermogen te krijgen.
hoe kan ik nu zien of meten of dit al niet gedaan is?
ik heb een 3E8 cilinder met een afgevlakte kop (denk ik ) er zit namelijk bijna geen kraagje meer op.
de Fs1 loopt eindelijk na wat problemen .
er rest mij alleen een ding te vragen.is het normaal dat de FS1 langzaam op vermogen komt? (zg Powerband )
bij mij is dat bij een bepaald aantal toeren je voelt dat hij meer vermogen krijgt .
ik ben benieuwd of dit is op te lossen?
nu heb ik wel eens gehoord dat de uitlaatpoort aangepast kan worden om iets meer vermogen te krijgen.
hoe kan ik nu zien of meten of dit al niet gedaan is?
ik heb een 3E8 cilinder met een afgevlakte kop (denk ik ) er zit namelijk bijna geen kraagje meer op.
de Fs1 loopt eindelijk na wat problemen .
er rest mij alleen een ding te vragen.is het normaal dat de FS1 langzaam op vermogen komt? (zg Powerband )
bij mij is dat bij een bepaald aantal toeren je voelt dat hij meer vermogen krijgt .
ik ben benieuwd of dit is op te lossen?
-
- 1500km gereden
ervan uitgaande dat mechanisch gezien de gehele brommer in orde is, is het een kwestie van afstellen (ontsteking/carb) om zo het maximaal haalbare vermogen eruit te krijgen
uiteraard valt er nog een hoop te tunen aan cylinder en kop, maar zou dat overlaten aan mensen zoals Gino
afhankelijk van je eigen gewicht en de tandwielverhouding zou je met deze setup iets van 65 km per uur als top en redelijk wat kracht mbt optrekken, tegenwind en lichte helling moeten hebben............is mijn ervaring.
een snelle 50cc vind ik persoonlijk niet prettig rijden, smalle powerband en alleen hoog in de toeren.........valt vaak in de vier geheel dood.
uiteraard valt er nog een hoop te tunen aan cylinder en kop, maar zou dat overlaten aan mensen zoals Gino
afhankelijk van je eigen gewicht en de tandwielverhouding zou je met deze setup iets van 65 km per uur als top en redelijk wat kracht mbt optrekken, tegenwind en lichte helling moeten hebben............is mijn ervaring.
een snelle 50cc vind ik persoonlijk niet prettig rijden, smalle powerband en alleen hoog in de toeren.........valt vaak in de vier geheel dood.
- Tombo
- 17500km gereden
aha
daar kan ik wat mee
bedankt.
moet ik nu de cilinder iets aanpassen?
vorger deed ik dit wel eens maar ja toen hadden we geen geld
en rommelde je maar wat.
ik heb wel een timer poorten gezien is dit makkelijk om te doen?
zoals uitlaatpoort iets uitvijlen?
of een losse nieuwe uitlaatbocht gebruiken want ik zie net dat er wat kool zit aan de binnen kant van de bocht.
daar kan ik wat mee
bedankt.
moet ik nu de cilinder iets aanpassen?
vorger deed ik dit wel eens maar ja toen hadden we geen geld
en rommelde je maar wat.
ik heb wel een timer poorten gezien is dit makkelijk om te doen?
zoals uitlaatpoort iets uitvijlen?
of een losse nieuwe uitlaatbocht gebruiken want ik zie net dat er wat kool zit aan de binnen kant van de bocht.
- Tombo
- 17500km gereden