ontsteking topic : hulp gevraagd

Alles over de techniek en sleutelen
mathieu2

ontsteking topic : hulp gevraagd

Bericht door mathieu2 »

ik heb een rd die gereden heeft, maar met moeilijk starten ( moest lopen ), heeft weinig macht, bij tegenwind terugzakken, bij lage toeren zeker niet openzetten of hij valt ook weg. maar ik kon er wel 85kmh mee halen op vollenbak toeren, en hij trok snel op vanaf 5 a 6000 toeren.
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.

wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Waarom helemaal "ontsteking topic" ?

Is de condensator nog heel?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

frame laten coaten? aarding dan...
anders alle kabels tegoei aangesloten?
degelijke bougie?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

jep 2 van men bougies in kop van een kreidler gestoken en vonkt tegen de cilinderkop.
maar de aarding kan het niet zijn volgens mij, zelfs al heb je niks van je coat weggedaan, je massadraad is verbonden met je vijs die in schroefdraad zit, waar gene coat is, en dus toch verbonden met de kader..

condensator ziet er goed uit..
bougie is nog goed..

geeft 0 vonken als je het tegen je kop houd en kickt..
Martijn

Bericht door Martijn »

Loop alle kabels is langs, meet je spoelen door, zet je punten op tijd, meet je bobine door, en check je condensator...

Das alles wat er nodig is voor n vonk ;)
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

hoe moet ik mijn bobijn en spoelen uitmeten?

mvg
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mathieu2 schreef:hoe moet ik mijn bobijn en spoelen uitmeten?

mvg


kijk hier eens, staat onderaan de pagina
http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

vergeet dan niet dat bobines het koud wel doen, en als ze warm worden niet meer.
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

ik heb eens doormeten en hier komen zelfs enkele mega ohms op, kapot?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

zou zeer sterk zij als je bobijn plots kapot is van te demonteren,
zit je draadje van het contactpunt wel mooi geisoleerd van het kader?
(dat kleine plastic ringetje)
when men were men, and helmets were for divers
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

heb nieuwe bobijn, bougiedop ( was kapot ) en condensator bestelt

zal eens kijken als ik mijn eigen vliegwieltrekker heb, - het is gene vetten van brommerwinkels in de buurt... - of mijn contactpunt geisoleerd zit.
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

Afbeelding


Afbeelding

ik heb zo een lichtbruin voorgevoel dat er iets niet klopt met de verbinding van de condensator.........

zien de spoelen er nog oke uit?

graag reacties!

mvg mathieu
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hmm, het is handiger als je je foto's wat verkleind. Ik wordt er zo geen wijs uit ;)
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

ja.. :P goe idee!
mathieu2

Bericht door mathieu2 »

Afbeelding


Afbeelding

graag reacties
Plaats reactie