ontsteking topic : hulp gevraagd
ontsteking topic : hulp gevraagd
ik heb een rd die gereden heeft, maar met moeilijk starten ( moest lopen ), heeft weinig macht, bij tegenwind terugzakken, bij lage toeren zeker niet openzetten of hij valt ook weg. maar ik kon er wel 85kmh mee halen op vollenbak toeren, en hij trok snel op vanaf 5 a 6000 toeren.
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.
wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?
ik heb er tijdje niet met gereden want lag helemaal uiteen voor beetje opknapping, nu hij terug af is, met nieuwe contactpunten, geeft de bougie geen vonken meer als je het tegen de cilinderkop houd, wat het normaal gezien moet doen.
wat is er mis met die ontsteking? bobijn? hoe kan ik dit uitmeten of hij kapot is of niet? of is het helemaal iets anders?
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
jep 2 van men bougies in kop van een kreidler gestoken en vonkt tegen de cilinderkop.
maar de aarding kan het niet zijn volgens mij, zelfs al heb je niks van je coat weggedaan, je massadraad is verbonden met je vijs die in schroefdraad zit, waar gene coat is, en dus toch verbonden met de kader..
condensator ziet er goed uit..
bougie is nog goed..
geeft 0 vonken als je het tegen je kop houd en kickt..
maar de aarding kan het niet zijn volgens mij, zelfs al heb je niks van je coat weggedaan, je massadraad is verbonden met je vijs die in schroefdraad zit, waar gene coat is, en dus toch verbonden met de kader..
condensator ziet er goed uit..
bougie is nog goed..
geeft 0 vonken als je het tegen je kop houd en kickt..
- Triforce
- 2500km gereden
mathieu2 schreef:hoe moet ik mijn bobijn en spoelen uitmeten?
mvg
kijk hier eens, staat onderaan de pagina
http://www.fs1forum.com/Ontsteking.html
-
- 10000km gereden
- Contacteer: