Ontroesten

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
paull
1250km gereden
1250km gereden

Ontroesten

Bericht door paull »

Leden,

Ik wil mijn tank van binnen ontroesten(hij is niet lek). Op internet heb ik een paar dingen gevonden zoals dit:
http://www.geocities.com/sjuulskever/te ... esten.html en is heel goedkoop. Ook HG ontroester zou kunnen maar heeft iemand daar evaringen mee? Wat eigelijk mijn idee is: je tank volgooien met een chemish goedje(zoals HG ontroester) en dat paar uur laten staan...Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft..Of andere middeltjes. Ik heb namelijk steeds een verstopte benzine kraan door veelste vuile benzine die allemaal van dat gruis meeneemt.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

vol gooie met cola light, wat boute erbij, eventjes laten staan, dan goed schudden, nog wat laten staan en er zal ookal veel weg zijn...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

HG roestoplosser werkt perfect dan moet je je tank een paar dagen laten staan en dan het beste je tank sealen met houthars dan komt er een ondoordringbaar laagje in je tank waar geen roest meer bijkomt dan ben je definitief van dit probleem af
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

OKe super! Maar gooi jij je tank vol met puur spul of vermeng je het met water? Anders moet ik 10 van die flesjes kope :P
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

denk er aan direkt behandelen met olie laat hem niet zo staan roest ie drieker zo snel weer
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

Je bedoelt dus meteen volgooien met benzine met mengsmeer erin
Andries
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door Andries »

paull schreef:OKe super! Maar gooi jij je tank vol met puur spul of vermeng je het met water? Anders moet ik 10 van die flesjes kope :P

nee water bijvoegen (staat wel op het flesje) ik dacht dat 1 of 2 flesjes wel genoeg was voor je tank, 2,5 l water per flesje was het...
paull
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door paull »

ok dan bekijk ik dat ff in de winkel, een 2ru tank is 9liter ofzo
Dafke

Bericht door Dafke »

Andries schreef:
paull schreef:OKe super! Maar gooi jij je tank vol met puur spul of vermeng je het met water? Anders moet ik 10 van die flesjes kope :P

nee water bijvoegen (staat wel op het flesje) ik dacht dat 1 of 2 flesjes wel genoeg was voor je tank, 2,5 l water per flesje was het...

Ik heb ook HG ontroester gebruikt voor mijn benzinetank. Het werkt goed, maar ik zou het toch iets minder verdunnen dan voorgeschreven, anders krijg je die kleine rosse plekjes niet weg. 1.5l water per flesje of zo.

Daarna direct droogmaken met een beetje acetone ofzo en olie erin. Anders roest het direct terug.
Plaats reactie