Ontroesten
-
- 1250km gereden
Ontroesten
Leden,
Ik wil mijn tank van binnen ontroesten(hij is niet lek). Op internet heb ik een paar dingen gevonden zoals dit:
http://www.geocities.com/sjuulskever/te ... esten.html en is heel goedkoop. Ook HG ontroester zou kunnen maar heeft iemand daar evaringen mee? Wat eigelijk mijn idee is: je tank volgooien met een chemish goedje(zoals HG ontroester) en dat paar uur laten staan...Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft..Of andere middeltjes. Ik heb namelijk steeds een verstopte benzine kraan door veelste vuile benzine die allemaal van dat gruis meeneemt.
Ik wil mijn tank van binnen ontroesten(hij is niet lek). Op internet heb ik een paar dingen gevonden zoals dit:
http://www.geocities.com/sjuulskever/te ... esten.html en is heel goedkoop. Ook HG ontroester zou kunnen maar heeft iemand daar evaringen mee? Wat eigelijk mijn idee is: je tank volgooien met een chemish goedje(zoals HG ontroester) en dat paar uur laten staan...Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft..Of andere middeltjes. Ik heb namelijk steeds een verstopte benzine kraan door veelste vuile benzine die allemaal van dat gruis meeneemt.
-
- 7500km gereden
-
- 1500km gereden
-
- 1500km gereden
Andries schreef:paull schreef:OKe super! Maar gooi jij je tank vol met puur spul of vermeng je het met water? Anders moet ik 10 van die flesjes kope
nee water bijvoegen (staat wel op het flesje) ik dacht dat 1 of 2 flesjes wel genoeg was voor je tank, 2,5 l water per flesje was het...
Ik heb ook HG ontroester gebruikt voor mijn benzinetank. Het werkt goed, maar ik zou het toch iets minder verdunnen dan voorgeschreven, anders krijg je die kleine rosse plekjes niet weg. 1.5l water per flesje of zo.
Daarna direct droogmaken met een beetje acetone ofzo en olie erin. Anders roest het direct terug.