Ik heb dus mijn fs1 eindelijk klaar en ik vroeg me af wat verstandiger is: zelf olie en benzine mengen of gewoon het oliepompje gebruiken? Veel mensen op het forum mengen de benzine zelf en een vriend van me zegt dat dit ook veel beter is.
Maar dat oliepompje is toch wel ergens goed voor?! Ik bedoel het is gemaakt om olie met benzine te mengen of de juiste hoeveelheid olie erin te doen. Mijn oliepompje heeft trouwens nooit drooggelopen dus die is helemaal goed En ik gebruik liever het oliepompje want dan hoef ik zelf niet te mengen
hoorde gelijk iedereen zeggen toen ik me fs1 kocht van ja je moet zelf mengen, oliepompje zit er nog wel in maar is niet aangesloten, je hebt kans dat hij niet (goed) werkt en dan heb je een probleem.
zelf geen ervaring mee gehad dus maar hoor van bijna iedereen, zelf mengen
oliepompje is natuurlijk makkelijker, je kan overal tanken waar je maar wil.
Als je zelf mengt weet je natuurlijk dat je nooit zonder olie zal rijden.
Normaal is het eerste dat wij van een fs1 afgooien, het oliepompje. Maar ik moet er ook bijzeggen dat er op mijn werkpaard het oliepompje nog altijd in werking is en tot nu toe, toch al ongeveer een 3000 km mee gereden, nog geen problemen mee gehad.
het pompje smeer ook eigenlijk beter directe inspuiting verhoogt de werking van de olie tov verdund in de benzine,
ik zwier het er ook altijd af, gewoon omdat je niet weet met welke verhouding je juist aan het rijden ben, en met opgevoerde motoren is dat wel in de gaten te houden,
je hebt ook geen idee hoe het zit met het debiet tegenover de toeren, en hoe snel ie 'mee' is etc..
alles origineel is zo'n pompje best gelukzalig te gebruiken
ik heb nu zo'n 3500 km met oliepomp gereden en geen enkel probleem gehad. Vind het ideaal. Heb hem er mede op uitgezocht!
Mijn pompje mengt 1:30 ben ik berekend en vind dat wel netjes. Die japaners hebben er heus wel over na gedacht! ik zou het altijd doen behalve bij echt snelle brommers
YamaSam schreef:het pompje smeer ook eigenlijk beter directe inspuiting verhoogt de werking van de olie tov verdund in de benzine,
ik zwier het er ook altijd af, gewoon omdat je niet weet met welke verhouding je juist aan het rijden ben, en met opgevoerde motoren is dat wel in de gaten te houden, je hebt ook geen idee hoe het zit met het debiet tegenover de toeren, en hoe snel ie 'mee' is etc..
alles origineel is zo'n pompje best gelukzalig te gebruiken
van die inspuiting zou ik maar niet te veel verwachten, kan me niet voorstellen dat zon pompje echt druk op bouwt . dan zou je brommer volgnes mij ook erg beroerd lopen. als je bedenk dat de mengelstroom, en de olie op elkaar knallen
de pompjes die ze tegen woordig gebruiken zij ook wel van beter makelij
dan toen waarom zij vaak de pompjes al weg gehaald bij fs1
heb vroeger wel erg vaak de handel kapot gerden door dat rot ding
vooral als de handel tuned ging het vaak mis
Gewoon erafgooien, ik heb net 2 cilinders na elkaar vastgelopen door dat kutding, eerst had ik niet door dat het tankje leeg was en de tweede keer bleek hij verstopt... ik heb nu gewoon alles eruit gekeilt en op de plaats van het olietankje achter de zijkap steek ik een flesje olie voor als ik ga tanken.... problem solved.