Mengen vs Oliepompje. Wat is beter?

Alles over de techniek en sleutelen

Zelf mengen vs Oliepomp

Gewoon zelf mengen
24
73%
Gewoon olie in de olietank
9
27%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Mengen vs Oliepompje. Wat is beter?

Bericht door Daan1990 »

Hey,

Ik heb dus mijn fs1 eindelijk klaar en ik vroeg me af wat verstandiger is: zelf olie en benzine mengen of gewoon het oliepompje gebruiken? Veel mensen op het forum mengen de benzine zelf en een vriend van me zegt dat dit ook veel beter is.

Maar dat oliepompje is toch wel ergens goed voor?! :? Ik bedoel het is gemaakt om olie met benzine te mengen of de juiste hoeveelheid olie erin te doen. Mijn oliepompje heeft trouwens nooit drooggelopen dus die is helemaal goed :) En ik gebruik liever het oliepompje want dan hoef ik zelf niet te mengen :)

Ik hoor dus graag wat beter is en waarom!

P.s. Kan je de oliepomp ook afstellen?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ik rij ook al paar jaar gewoon met oliepomje en nooit probleme gehad
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

het beste blijft nog steeds zelf mengen maar olie pompje als je die gewoon goed is dan zou ik die gewoon blijfen gebruiken
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1106
Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel

Bericht door Giel_fs1 »

hoorde gelijk iedereen zeggen toen ik me fs1 kocht van ja je moet zelf mengen, oliepompje zit er nog wel in maar is niet aangesloten, je hebt kans dat hij niet (goed) werkt en dan heb je een probleem.

zelf geen ervaring mee gehad dus maar hoor van bijna iedereen, zelf mengen
geo

Bericht door geo »

oliepompje is natuurlijk makkelijker, je kan overal tanken waar je maar wil.
Als je zelf mengt weet je natuurlijk dat je nooit zonder olie zal rijden.
Normaal is het eerste dat wij van een fs1 afgooien, het oliepompje. Maar ik moet er ook bijzeggen dat er op mijn werkpaard het oliepompje nog altijd in werking is en tot nu toe, toch al ongeveer een 3000 km mee gereden, nog geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Het zijn en blijven oude dingen.

Wil je zekerheid? Sluit dan dat oliepompje af.

Wil je zeker zijn dat je niet zonder benzine valt? Tank dan eerst voorje vertrekt. Altijd handig :wink:

En als je zelf mengt, ben je ook zeker van de verhouding en minder kans op vastlopers. :wink:
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

nou een olie pompje mengt ongeveer 1 op 20 dus dan lijkt me de kans van een vast loper juist kleinger met een olie pompje
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het pompje smeer ook eigenlijk beter :)
directe inspuiting verhoogt de werking van de olie tov verdund in de benzine,

ik zwier het er ook altijd af, gewoon omdat je niet weet met welke verhouding je juist aan het rijden ben, en met opgevoerde motoren is dat wel in de gaten te houden,
je hebt ook geen idee hoe het zit met het debiet tegenover de toeren, en hoe snel ie 'mee' is etc..

alles origineel is zo'n pompje best gelukzalig te gebruiken
when men were men, and helmets were for divers
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Ligt aan je olie pompje

ik heb nu zo'n 3500 km met oliepomp gereden en geen enkel probleem gehad. Vind het ideaal. Heb hem er mede op uitgezocht!

Mijn pompje mengt 1:30 ben ik berekend en vind dat wel netjes. Die japaners hebben er heus wel over na gedacht! ik zou het altijd doen behalve bij echt snelle brommers
edje

Bericht door edje »

YamaSam schreef:het pompje smeer ook eigenlijk beter :)
directe inspuiting verhoogt de werking van de olie tov verdund in de benzine,

ik zwier het er ook altijd af, gewoon omdat je niet weet met welke verhouding je juist aan het rijden ben, en met opgevoerde motoren is dat wel in de gaten te houden,
je hebt ook geen idee hoe het zit met het debiet tegenover de toeren, en hoe snel ie 'mee' is etc..

alles origineel is zo'n pompje best gelukzalig te gebruiken



van die inspuiting zou ik maar niet te veel verwachten, kan me niet voorstellen dat zon pompje echt druk op bouwt :wink: . dan zou je brommer volgnes mij ook erg beroerd lopen. als je bedenk dat de mengelstroom, en de olie op elkaar knallen :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

sjah.. je kan je wel afvragen waarom ze dan bij hun experimentele racers, zoals die V4, zweren bij een pomp?
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

das ook weer zo :shock: , maar daar zal toch een andere pomp op zitten dan een fs1 :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, en iets fijner uitgevoert zijn en betrouwbaarder :P
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1038
Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
Locatie: playa del carmen

Bericht door FS1SE »

de pompjes die ze tegen woordig gebruiken zij ook wel van beter makelij
dan toen waarom zij vaak de pompjes al weg gehaald bij fs1
heb vroeger wel erg vaak de handel kapot gerden door dat rot ding
vooral als de handel tuned ging het vaak mis
maniac on wheels

Bericht door maniac on wheels »

Gewoon erafgooien, ik heb net 2 cilinders na elkaar vastgelopen door dat kutding, eerst had ik niet door dat het tankje leeg was en de tweede keer bleek hij verstopt... ik heb nu gewoon alles eruit gekeilt en op de plaats van het olietankje achter de zijkap steek ik een flesje olie voor als ik ga tanken.... problem solved. 8)
Plaats reactie