voorvering wil niet veren

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
firenzo

voorvering wil niet veren

Bericht door firenzo »

hey!

heb net vooveringen ontvangen uit noord-holland.
ik wilde ze even testen dus duwde ik op de vering ten opzichte van de grond, maar de vering deed niks...
is dit normaal omdat het gewicht van de brommer er nog niet op staat, of zit ze vast?

mvg jan
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

* pakt een losse voor vering en test het ff voorje :P

Edit: volgens mij zit die van jou vast :( kan ook zijn dat er gewoon geen olie meer in zit...
Laatst gewijzigd door rise and shine op 07 jul 2008, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
firenzo

Bericht door firenzo »

heb ik gedaan dus tegen de grond drukken bedoel je...?
ging niet echt...
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

heb ik net ook ff geprobeerd bij een losse voorvork die ik hier heb liggen, het kan wel gewoon, dus ben bang dat er wat mis is met die van jou
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Zit er niet teveel olie in? Of, zitten de poten al niet helemaal "in", dus dat je moet uittrekken eerst?
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

de koper heeft me gezegd dat ze zeker niet krom waren, dus dat kunne we uitsluiten denk ik.
ik heb net even een tik gegeven op de vering maar doet nog altijd niks...
aan de dichting van de olie (afdichting buiten- en binnenpoot) zit wel veel smurrie, donker en vuil...
kan iemand me op weg zetten om de vering uiteen te halen?

mvg jan
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

ik heb ze met wat macht en kruipolie uiteen gekregen!
ze lekt wel olie, alsek de vering op een neer beweeg hangt de binnenpoot onder de smurrie...
ze veert ook heel slap, dus ik neem aan dat de dichtingen kappot zijn en daardoor de olie wegloopt?
iemand wat tips om dit te repareren?

mvg Jan.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je weet zeker dat ze al niet ingedrukt is hé?
Bij een fs1poot zit de veer buitenom, is die weg, dan valt de binnenpoot erin, en staat ie dus vanonderen!
when men were men, and helmets were for divers
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

ik heb ze met wat macht en kruipolie uiteen gekregen!
ze lekt wel olie, alsek de vering op een neer beweeg hangt de binnenpoot onder de smurrie...
ze veert ook heel slap, dus ik neem aan dat de dichtingen kappot zijn en daardoor de olie wegloopt?
iemand wat tips om dit te repareren?

mvg Jan.
firenzo

Bericht door firenzo »

hey

als ik de oliekeerring en de klemring verwijder, kan ik dan de binnenpoot eruit halen?

mvg Jan
firenzo

Bericht door firenzo »

heeft iemand een tip hoe je de afdichtring achter de klemring aan de buitenpoot los kan krijgen?
en verduurt zoiets snel...? als iemand hier ervaring mee heeft laat iets weten, bedankt voor de reacties...
edje

Bericht door edje »

die kering? draai er een parkertje in :wink:
firenzo

Bericht door firenzo »

hey!

das idd geen slecht plan...
als zo'n keerring aan het lekken is kan er toch niks meer aan gedaan worden zeker?
moet het altijd gebeuren met een originele ring, of kan je ze ook halen bij de doe het zelf zaak?

mvg Jan.
firenzo

Bericht door firenzo »

heb even geprobeerd met een parkertje, maar de ring zit blijkbaar zo vast...het lukt niet
zijn er geen andere manieren om ze er zonder al teveel schade uit te halen? ik wil keerringen uit mijn vorige vering halen
om ze dan in te reviseren vering te steken.

gr
geo

Bericht door geo »

firenzo schreef:heb even geprobeerd met een parkertje, maar de ring zit blijkbaar zo vast...het lukt niet
zijn er geen andere manieren om ze er zonder al teveel schade uit te halen? ik wil keerringen uit mijn vorige vering halen
om ze dan in te reviseren vering te steken.

gr

keerringen ergens anders uithalen om opnieuw te gebruiken is geen goed idee. Deze zitten meestal zo vast dat je ze zonder beschadiging niet gedemonteerd krijgt. Keerringen hergebruiken is vragen om lekken :!:
Plaats reactie