Krukas : montage en plaatsing
Krukas : montage en plaatsing
Hallo iedereen,
ik ben bezig met revisie van mijn 2RU motorblok en ben op het punt aangekomen dat ik mijn krukas er in moet zetten. Er zitten nieuwe lagers in het blok. Ik heb de krukas er al gedeeltelijk in geslagen. Nu heb ik 2 vragen:
- Hoe weet ik wanneer mijn krukas goed zit?
- Krukas er in slaan of er in trekken?
Groet,
Ate
ik ben bezig met revisie van mijn 2RU motorblok en ben op het punt aangekomen dat ik mijn krukas er in moet zetten. Er zitten nieuwe lagers in het blok. Ik heb de krukas er al gedeeltelijk in geslagen. Nu heb ik 2 vragen:
- Hoe weet ik wanneer mijn krukas goed zit?
- Krukas er in slaan of er in trekken?
Groet,
Ate
Laatst gewijzigd door Ate op 15 mei 2008, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
edje schreef:rustig er in kloppen. de lagers strak tegen de wangen aan
oja en met warmte en kou werken :wink:
dan schuift ie er gewoon in

leg die krukas in een plastic zak in de vriezer,
blaas met een haardroger je lager warm, en dan gewoon effe snel zijn!
hoe minder kloppen en trekken op de krukas, hoe beter
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
krukasuitlijning heb ik bij een fs1motor nog nooit moeten doen,
het is geen italiaanse spagetti hé
eigenlijk moet je de diepte in de helften meten, de breedte van de krukas, en dan een voelermaat ertussen met de helft van het gemeten verschil...
maar het komt dus meestal gewoon uit
het is geen italiaanse spagetti hé

eigenlijk moet je de diepte in de helften meten, de breedte van de krukas, en dan een voelermaat ertussen met de helft van het gemeten verschil...
maar het komt dus meestal gewoon uit
Laatst gewijzigd door YamaSam op 15 mei 2008, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam schreef:eigenlijk moet je de diepte in de helften meten, de breedte van de krukas, en dan een voelermaat ertussen met de helft van het gemeten verschil...
maar het komt dus meestal gewoon uit
Dat lijkt me wel fs1-waardig om dat even te proberen. Het leek mij toch wel belangrijk om de krukas goed uitgelijnd te hebben, omdat de zuiger goed moet kunnen bewegen. Of zullen de zuigerveren hier dan weer voor compenseren?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: