Accu noodzakelijk en hoe op te laden, hoe verwijderen vliegw
Accu noodzakelijk en hoe op te laden, hoe verwijderen vliegw
Ik ben mijn FS1 weer aan het opbouwen en heb een accu gekocht (koyo).
Is dacht dat het ding gebruiksklaar was maar er moet nog zuur in en hij moet nog worden opgeladen.
Weet iemand wat voor zuur ik moet gebruiken en hoe je hem gemakkelijk kan opladen.
Is de accu noodzakelijk voor het laten vonken van de bougie (doet ie nl.niet)
Hoe krijg ik het vliegwiel eraf om de contactpunten te vervangen (ik heb een pullietrekker) maar hoe zet ik het vliegwiel vast.
Groeten,
Reinier
Is dacht dat het ding gebruiksklaar was maar er moet nog zuur in en hij moet nog worden opgeladen.
Weet iemand wat voor zuur ik moet gebruiken en hoe je hem gemakkelijk kan opladen.
Is de accu noodzakelijk voor het laten vonken van de bougie (doet ie nl.niet)
Hoe krijg ik het vliegwiel eraf om de contactpunten te vervangen (ik heb een pullietrekker) maar hoe zet ik het vliegwiel vast.
Groeten,
Reinier
- Tombo
- 17500km gereden
Hoi Reinier,
de accu is niet noodzakelijk voor het vonken van de bougie. Je moet je accu vullen met accuzuur. Het is aan te raden om voor montage van je accu, de accu goed op te laden met een losse acculader of voeding nodig.
Vliegwiel kan je er het makkelijkst afhalen, met zoals je zegt, een poelietrekker. Een manier om je vliegwiel tegen te houden is om de brommer in de 4e versnelling te zetten, en de achterrem in de drukken en de moer los te draaien.
Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar de goede sectie
de accu is niet noodzakelijk voor het vonken van de bougie. Je moet je accu vullen met accuzuur. Het is aan te raden om voor montage van je accu, de accu goed op te laden met een losse acculader of voeding nodig.
Vliegwiel kan je er het makkelijkst afhalen, met zoals je zegt, een poelietrekker. Een manier om je vliegwiel tegen te houden is om de brommer in de 4e versnelling te zetten, en de achterrem in de drukken en de moer los te draaien.
Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar de goede sectie

-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- jerrow
- 1000km gereden
Dacht het niet...
Met een poelietrekker trek je bv een tandwiel van de as af met zo 2 of 4 haken aan de buitenkant en een as met schroefdraad aan de binnenkant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelietrekker
Een vliegwiel trekker is, denk ik, het enigste waar je fatsoenlijk een vliegwiel afneemt zonder te beschadigen.
Zo ziet ie eruit; http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0908
Met een poelietrekker trek je bv een tandwiel van de as af met zo 2 of 4 haken aan de buitenkant en een as met schroefdraad aan de binnenkant.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelietrekker
Een vliegwiel trekker is, denk ik, het enigste waar je fatsoenlijk een vliegwiel afneemt zonder te beschadigen.
Zo ziet ie eruit; http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0908
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
die truuk met de vierde en de rem, vind ik minder hoor,
je trekt nl op de linkerwang van je krukas, en houdt de rechterwang vast,
zo tors je je krukas, na wat klopwerk kan die dan serieus uit balans geraken!
die werktuigjes hebben ze niet voor niks uitgevonden,
wil je fs1 serieus onderhouden, koop dan voor die enkele euros het geschikte gereedschap...
je trekt nl op de linkerwang van je krukas, en houdt de rechterwang vast,
zo tors je je krukas, na wat klopwerk kan die dan serieus uit balans geraken!
die werktuigjes hebben ze niet voor niks uitgevonden,
wil je fs1 serieus onderhouden, koop dan voor die enkele euros het geschikte gereedschap...
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer: