Accu noodzakelijk en hoe op te laden, hoe verwijderen vliegw

Alles over de techniek en sleutelen
rbouvrie

Accu noodzakelijk en hoe op te laden, hoe verwijderen vliegw

Bericht door rbouvrie »

Ik ben mijn FS1 weer aan het opbouwen en heb een accu gekocht (koyo).
Is dacht dat het ding gebruiksklaar was maar er moet nog zuur in en hij moet nog worden opgeladen.
Weet iemand wat voor zuur ik moet gebruiken en hoe je hem gemakkelijk kan opladen.

Is de accu noodzakelijk voor het laten vonken van de bougie (doet ie nl.niet)
Hoe krijg ik het vliegwiel eraf om de contactpunten te vervangen (ik heb een pullietrekker) maar hoe zet ik het vliegwiel vast.

Groeten,

Reinier
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hoi Reinier,
de accu is niet noodzakelijk voor het vonken van de bougie. Je moet je accu vullen met accuzuur. Het is aan te raden om voor montage van je accu, de accu goed op te laden met een losse acculader of voeding nodig.
Vliegwiel kan je er het makkelijkst afhalen, met zoals je zegt, een poelietrekker. Een manier om je vliegwiel tegen te houden is om de brommer in de 4e versnelling te zetten, en de achterrem in de drukken en de moer los te draaien.
Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar de goede sectie ;)
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

laad de accu niet zelf op als je rijd?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, maar als je een nieuwe accu hebt, dan laad hij niet volledig goed op! Dit heeft Niels pas nog uitgelegt
Jasperb

Bericht door Jasperb »

wel pas opladen als er zuur in zit. Eerste keer alleen vullen met zuur. Andere keren alleen vullen met gedestilleerd water
koste954

Bericht door koste954 »

en gewoon een vliegwel trekker van een paar euro kopen bij jmpb
rbouvrie

Bericht door rbouvrie »

Bedankt voor jullie informatie, ga van de week aan de gang
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

koste954 schreef:en gewoon een vliegwel trekker van een paar euro kopen bij jmpb


rbouvrie schreef:Hoe krijg ik het vliegwiel eraf om de contactpunten te vervangen (ik heb een pullietrekker) maar hoe zet ik het vliegwiel vast.


Is dat niet het zelfde?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

yup :lol:
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Dacht het niet...

Met een poelietrekker trek je bv een tandwiel van de as af met zo 2 of 4 haken aan de buitenkant en een as met schroefdraad aan de binnenkant.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poelietrekker

Een vliegwiel trekker is, denk ik, het enigste waar je fatsoenlijk een vliegwiel afneemt zonder te beschadigen.

Zo ziet ie eruit; http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0908
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Met een poelietrekker kan je in principe ook gewoon normaal je vliegwiel eraf halen. Maar een fs1 vliegwieltrekker is goedkoper en simpeler in gebruik :P
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Poelietrekker voor een vliegwiel door middel van een bout in de cilinder


quote van dat stukje wikipedia van jou, nu ben ik in de war :cry: haha

edit: eigelijk is het ook helemaal niet zo boeiend dus laten we ontopic blijven :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die truuk met de vierde en de rem, vind ik minder hoor,
je trekt nl op de linkerwang van je krukas, en houdt de rechterwang vast,
zo tors je je krukas, na wat klopwerk kan die dan serieus uit balans geraken!

die werktuigjes hebben ze niet voor niks uitgevonden,
wil je fs1 serieus onderhouden, koop dan voor die enkele euros het geschikte gereedschap...
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Voordat jij je krukaswangen t.o.v. elkaar verdraait heb je hem denk ik allang door de koppeling heengedraait :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

èèn slag is voldoende, door de traagheid van je krukas alleen al :roll:
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie