loopt erg slecht afstellen?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
appiefs1

loopt erg slecht afstellen?

Bericht door appiefs1 »

hallo,

ik ben nieuw hier op het forum dus stel ik eerst even voor, ik ben albert 't hart ik kom uit lemele en heb vorige week
en 2ru gekocht:D, ben er erg blij mee maar ik vind toch dat die niet goed loopt.

hij trekt voor geen kant en pas echt in hoge toeren trekt die wel goed.
maar als hij in de 4 komt dan zakt die helemaal terug?

gisteren halde ik mijn kop er af en meten ik ook nog eens 43mm, 60cc dus.

setup:
60cc fs1
16mm mikuni?
org snelle uitlaat.

weet zo niet welke sproeier er in moet maar welke raden jullie mijn aan?

alvast bedankt

mvg albert
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zoek eerst de maat eens op van je huidige sproeier. Zo kunnen we weinig.
En wat is je vertanding?
Als hij verder gewoon goed op het gas reageert en niet verzuipt of stottert, dan kan de afstelling gewoon goed zijn. Terugvallen in de 4 kan komen door een te zware vertanding. Trekken alleen in hoge toeren komt waarschijnlijk omdat er een FS1 cilinder op zit, en die staan daar nou eenmaal om bekend (als je net een verkeerde hebt..)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

check je tijdstip van de ontsteking ook maar,
staat die eerder 1.9 dan 1.7, dan wordt dat hoogtoerige karakter nog benadrukt :wink:

en welkom btw!
when men were men, and helmets were for divers
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.

vertanding is 16 voor en 44 achter.

en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien

zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?

en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

:shock: probeer maar is een 13 voor dan!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, je tandwiel is wel heel erg groot. Ik zou 13 of 14 voorop leggen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

appiefs1 schreef:ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.

vertanding is 16 voor en 44 achter.

en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?

effe lezen dan bij hoe stel ik de ontsteking af zonder speciaal gereedschap,
we leggen uiteraard niet telkens alles uit :wink:

16 voor is waarschijnlijk veel te groot voor je blok, als je bij de tuning, onder actuele setup, zo es iedereen overloopt, krijg je wel een beeld van hoe het zit.

en écht veel compressie heeft ie doorgaans gewoonweg niet..
(wat niet wil zeggen dat er bv niet maar één zuigerveer kan inzitten hé)
when men were men, and helmets were for divers
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

danku jongens!

ik ga morgen dan maar even met de tandwielen bezig.
jullie horen het nog wel :wink:
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

zo heb vandaag ander tandwiel 14 er op gezet.
trekt stuk beter maar toch zakt hij in de 4 wel en beetje terug?
heb vandaag ook even de carb schoon gemaakt en gekeken wat voor sproeier er in zat
150 kort zat er in. zit dat beetje goed ofniet?

en wat is eigenlijk het verschil tussen lange en korte sproeiers?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nog een tandje minder is ook niet slecht hoor, maar met een wat kleinere kop en snelle schijf als ie dat nog niet heeft kun je het ook verhelpen
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

oke bedankt, en de sproeier is die ongeveer goed?

merkte trouwens vandaag dat hij in zijn 3d en 4de versnelling ineens heel hoog in toeren gaat
alsof de koppeling ineens doorslipt. dat is dus echt als je al in hogere toeren zit
hoe kan dit?
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

appiefs1 schreef:oke bedankt, en de sproeier is die ongeveer goed?

merkte trouwens vandaag dat hij in zijn 3d en 4de versnelling ineens heel hoog in toeren gaat
alsof de koppeling ineens doorslipt. dat is dus echt als je al in hogere toeren zit
hoe kan dit?


Is dat ook zo als de motor warm is?
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

ja als die koud is heeft die het wel veel meer, en warm doet die het ook ja allen stuk minder erg als die koud is
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die 150 kort, is de originele mikunisproeier waarschijnlijk..
das meestal wel een goeie om van te vertrekken :wink:
when men were men, and helmets were for divers
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

14 44 had ik met 50 cc fs1... dus ik zou maar eens met 14 voor beginnen...
Plaats reactie