loopt erg slecht afstellen?
loopt erg slecht afstellen?
hallo,
ik ben nieuw hier op het forum dus stel ik eerst even voor, ik ben albert 't hart ik kom uit lemele en heb vorige week
en 2ru gekocht:D, ben er erg blij mee maar ik vind toch dat die niet goed loopt.
hij trekt voor geen kant en pas echt in hoge toeren trekt die wel goed.
maar als hij in de 4 komt dan zakt die helemaal terug?
gisteren halde ik mijn kop er af en meten ik ook nog eens 43mm, 60cc dus.
setup:
60cc fs1
16mm mikuni?
org snelle uitlaat.
weet zo niet welke sproeier er in moet maar welke raden jullie mijn aan?
alvast bedankt
mvg albert
ik ben nieuw hier op het forum dus stel ik eerst even voor, ik ben albert 't hart ik kom uit lemele en heb vorige week
en 2ru gekocht:D, ben er erg blij mee maar ik vind toch dat die niet goed loopt.
hij trekt voor geen kant en pas echt in hoge toeren trekt die wel goed.
maar als hij in de 4 komt dan zakt die helemaal terug?
gisteren halde ik mijn kop er af en meten ik ook nog eens 43mm, 60cc dus.
setup:
60cc fs1
16mm mikuni?
org snelle uitlaat.
weet zo niet welke sproeier er in moet maar welke raden jullie mijn aan?
alvast bedankt
mvg albert
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Zoek eerst de maat eens op van je huidige sproeier. Zo kunnen we weinig.
En wat is je vertanding?
Als hij verder gewoon goed op het gas reageert en niet verzuipt of stottert, dan kan de afstelling gewoon goed zijn. Terugvallen in de 4 kan komen door een te zware vertanding. Trekken alleen in hoge toeren komt waarschijnlijk omdat er een FS1 cilinder op zit, en die staan daar nou eenmaal om bekend (als je net een verkeerde hebt..)
En wat is je vertanding?
Als hij verder gewoon goed op het gas reageert en niet verzuipt of stottert, dan kan de afstelling gewoon goed zijn. Terugvallen in de 4 kan komen door een te zware vertanding. Trekken alleen in hoge toeren komt waarschijnlijk omdat er een FS1 cilinder op zit, en die staan daar nou eenmaal om bekend (als je net een verkeerde hebt..)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.
vertanding is 16 voor en 44 achter.
en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
vertanding is 16 voor en 44 achter.
en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
appiefs1 schreef:ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.
vertanding is 16 voor en 44 achter.
en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
effe lezen dan bij hoe stel ik de ontsteking af zonder speciaal gereedschap,
we leggen uiteraard niet telkens alles uit

16 voor is waarschijnlijk veel te groot voor je blok, als je bij de tuning, onder actuele setup, zo es iedereen overloopt, krijg je wel een beeld van hoe het zit.
en écht veel compressie heeft ie doorgaans gewoonweg niet..
(wat niet wil zeggen dat er bv niet maar één zuigerveer kan inzitten hé)
when men were men, and helmets were for divers
zo heb vandaag ander tandwiel 14 er op gezet.
trekt stuk beter maar toch zakt hij in de 4 wel en beetje terug?
heb vandaag ook even de carb schoon gemaakt en gekeken wat voor sproeier er in zat
150 kort zat er in. zit dat beetje goed ofniet?
en wat is eigenlijk het verschil tussen lange en korte sproeiers?
trekt stuk beter maar toch zakt hij in de 4 wel en beetje terug?
heb vandaag ook even de carb schoon gemaakt en gekeken wat voor sproeier er in zat
150 kort zat er in. zit dat beetje goed ofniet?
en wat is eigenlijk het verschil tussen lange en korte sproeiers?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity