bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER
bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER
Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraagje
MAAR NU START HIJ OPEENS HELEMAAL NIET, NA REVISIE HEEFT HIJ ALTIJD GOED GESTART. nu 500km erop zitten
van het inrijden
MAANDAG NAAR SCHOOL HIELD DE MOTOR OP EERST PAAR KEER HAPEREN TOEN PAAR STOTEN EN HIJ HIELD OP......
WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN?
carburateur helemaal schoongemaakt
bobine doorgemeten
Bougie geeft gewoon vonk
Cilinderkop schoongemaakt
gecontroleerd of hij valse lucht zou kunnen aanzuigen.
Contactpuntjes zijn bij revisie (door yampe uit spankeren) vervangen evenals de cilinder.
Blokolie is op pijl
Ik zou niet weten waar ik nogmeer naar kan kijken?
gr bouke
Ik heb even een vraagje
MAAR NU START HIJ OPEENS HELEMAAL NIET, NA REVISIE HEEFT HIJ ALTIJD GOED GESTART. nu 500km erop zitten
van het inrijden
MAANDAG NAAR SCHOOL HIELD DE MOTOR OP EERST PAAR KEER HAPEREN TOEN PAAR STOTEN EN HIJ HIELD OP......
WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN?
carburateur helemaal schoongemaakt
bobine doorgemeten
Bougie geeft gewoon vonk
Cilinderkop schoongemaakt
gecontroleerd of hij valse lucht zou kunnen aanzuigen.
Contactpuntjes zijn bij revisie (door yampe uit spankeren) vervangen evenals de cilinder.
Blokolie is op pijl
Ik zou niet weten waar ik nogmeer naar kan kijken?
gr bouke
Laatst gewijzigd door boukekappers op 28 feb 2008, 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Probeer eens zonder dat de motor loopt, in z'n vrij, of je vliegwiel -en dus je krukas en alles wat eraan hangt- soepel ronddraait.
Als er iets klemt of aanloopt in je blok na de revisie gaat 'ie ook niet echt vooruit.
Haal voor dit kunstje even de bougie eruit, dan moet 'ie echt makkelijk in de rondte gaan.
Als er iets klemt of aanloopt in je blok na de revisie gaat 'ie ook niet echt vooruit.
Haal voor dit kunstje even de bougie eruit, dan moet 'ie echt makkelijk in de rondte gaan.
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
boukekappers schreef:start nu helemaal niet meer opeens?
tijdens rijden er zomaar mee opgehouden,
bougie geeft vonk,
ook is benzine toevoer goed
bobine doorgemeten ook goed
iemand een idee wat dit kan zijn?
Bougie word wel heeel vettig
ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen

ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
boukekappers schreef:Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen![]()
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine
Triforce schreef:boukekappers schreef:Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen![]()
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine
bobine heb ik doorgemeten werkt goed,
ontseking is met revisie afgesteld en ik heb ook geen voelermaat om te controleren.

ook zitten er nieuwe contactpuntjes op na revisie (en nieuwe cilinder).
Maar rijd nu 1jaar fs1 zo'n 4000km gereden en nog nooit pech gehad, maar nu dus wel:?
Triforce schreef:en heb je de condensator wel opnieuw vervangen of de oude laten zitten?
zou ik niet weten (yampe heeft revisie uitgevoerd en weet niet of hij dat ook gedaa heeft,
maar waar zit ergens de condensator?

dus weet nog niet zoveel hiervan af
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Condensator zit op je grondplaat van de onsteking die zit tussen de ontsteking spoel en punten in kwa kabeltjes, hij zit onderaan de grondplaat
als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer
als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer