bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER

Alles over de techniek en sleutelen
boukekappers

bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER

Bericht door boukekappers »

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje


MAAR NU START HIJ OPEENS HELEMAAL NIET, NA REVISIE HEEFT HIJ ALTIJD GOED GESTART. nu 500km erop zitten
van het inrijden
MAANDAG NAAR SCHOOL HIELD DE MOTOR OP EERST PAAR KEER HAPEREN TOEN PAAR STOTEN EN HIJ HIELD OP......


WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN?


carburateur helemaal schoongemaakt
bobine doorgemeten
Bougie geeft gewoon vonk
Cilinderkop schoongemaakt
gecontroleerd of hij valse lucht zou kunnen aanzuigen.
Contactpuntjes zijn bij revisie (door yampe uit spankeren) vervangen evenals de cilinder.
Blokolie is op pijl

Ik zou niet weten waar ik nogmeer naar kan kijken?

gr bouke
Laatst gewijzigd door boukekappers op 28 feb 2008, 17:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Als het allemaal nieuw spul is ,zou ik terug gaan
300 km is te weing 1000 km is normaal, maar hij mag daar om niet zwaar lopen
Vrg Bart
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

controleer de bougie kleur en ontsteking is
boukekappers

Bericht door boukekappers »

bougie ziet er redelijk uit wel goeie koffie-bruine kleur maar daaromheen klein beetje zwartjes.
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Hoe loopt hij stationair ?, ook zwaar als je gas geeft
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Probeer eens zonder dat de motor loopt, in z'n vrij, of je vliegwiel -en dus je krukas en alles wat eraan hangt- soepel ronddraait.
Als er iets klemt of aanloopt in je blok na de revisie gaat 'ie ook niet echt vooruit.
Haal voor dit kunstje even de bougie eruit, dan moet 'ie echt makkelijk in de rondte gaan.
boukekappers

Bericht door boukekappers »

start nu helemaal niet meer opeens?
tijdens rijden er zomaar mee opgehouden,

bougie geeft vonk,
ook is benzine toevoer goed
bobine doorgemeten ook goed

iemand een idee wat dit kan zijn?

Bougie word wel heeel vettig
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

te grote bougie? valse lucht?

voetpakking is die nog heel? beetje sweet(bij het cilinderhoofd? (misschien lekt dat?)
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

boukekappers schreef:start nu helemaal niet meer opeens?
tijdens rijden er zomaar mee opgehouden,

bougie geeft vonk,
ook is benzine toevoer goed
bobine doorgemeten ook goed

iemand een idee wat dit kan zijn?

Bougie word wel heeel vettig


ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen :(

ik heb het verholpen voor een andere ontsteking

en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
boukekappers

Bericht door boukekappers »

Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen :(

ik heb het verholpen voor een andere ontsteking

en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?



ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

boukekappers schreef:
Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen :(

ik heb het verholpen voor een andere ontsteking

en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?



ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo


bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine
boukekappers

Bericht door boukekappers »

Triforce schreef:
boukekappers schreef:
Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen :(

ik heb het verholpen voor een andere ontsteking

en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?



ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo


bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine


bobine heb ik doorgemeten werkt goed,
ontseking is met revisie afgesteld en ik heb ook geen voelermaat om te controleren. :?
ook zitten er nieuwe contactpuntjes op na revisie (en nieuwe cilinder).

Maar rijd nu 1jaar fs1 zo'n 4000km gereden en nog nooit pech gehad, maar nu dus wel:?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

en heb je de condensator wel opnieuw vervangen of de oude laten zitten?
boukekappers

Bericht door boukekappers »

Triforce schreef:en heb je de condensator wel opnieuw vervangen of de oude laten zitten?


zou ik niet weten (yampe heeft revisie uitgevoerd en weet niet of hij dat ook gedaa heeft,

maar waar zit ergens de condensator? :roll: heb nog nooit motorisch probleem gehad met deze brommmer
dus weet nog niet zoveel hiervan af
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Condensator zit op je grondplaat van de onsteking die zit tussen de ontsteking spoel en punten in kwa kabeltjes, hij zit onderaan de grondplaat

als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer
Plaats reactie