Stationair onregelmatig
- rubberbutt
- 100km gereden
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
- Locatie: Soest
Re: Stationair onregelmatig
Kijk, daarom is het goed dat anderen er ook naar kijken. dat missende boutje was mij nog niet eens opgevallen. De keerring lijkt op de goede "diepte/hoogte"te zitten ? de bovenkant van de keerring is gelijk met het carter.
En inderdaad, de "binnenlip" zit iets naar buiten.
Beter om het maar te vervangen.
Ander bijkomend probleempje: de koppeling gaat erg zwaar. Het is op afstand altijd moeilijk in te schatten wat het zou kunnen zijn.
Ik zou het in ieder geval moeten inspecteren. Zijn de koppelingsplaten niet versleten ? Staan de koppelingsveren te strak ? Dan moet het rechter carter deksel zeker open ? Koppelingskabel zelf is goed, loopt ook nergens klem ofzo. Wat is jullie eerste ingeving wat het zou kunnen zijn ?
En inderdaad, de "binnenlip" zit iets naar buiten.
Beter om het maar te vervangen.
Ander bijkomend probleempje: de koppeling gaat erg zwaar. Het is op afstand altijd moeilijk in te schatten wat het zou kunnen zijn.
Ik zou het in ieder geval moeten inspecteren. Zijn de koppelingsplaten niet versleten ? Staan de koppelingsveren te strak ? Dan moet het rechter carter deksel zeker open ? Koppelingskabel zelf is goed, loopt ook nergens klem ofzo. Wat is jullie eerste ingeving wat het zou kunnen zijn ?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Stationair onregelmatig
Gare worm. Veren kunnen niet te strak staan.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Stationair onregelmatig
Worpje nakijken en smeren.
Trek ook eens je koppelingsstift eruit en kijk of die nog recht is.
Trek ook eens je koppelingsstift eruit en kijk of die nog recht is.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Stationair onregelmatig
gare kabel of een verkeerd afgestelde worm kan ook nog.
maar voor je onderdelen koopt of aan je brommer gaat sleutelen kan je het hier beter even overleggen.
bijvoorbeeld: de cilinder die je gekocht heb is een imitatie en dus te duur.
als je een half jaartje mee leest en vragen stelt op het forum dan zal je aardig op de hoogte zijn.
zonde van je geld om verkeerd spul te kopen
ik woon niet zo ver van je vandaan
je bent altijd welkom.
gr gino
maar voor je onderdelen koopt of aan je brommer gaat sleutelen kan je het hier beter even overleggen.
bijvoorbeeld: de cilinder die je gekocht heb is een imitatie en dus te duur.
als je een half jaartje mee leest en vragen stelt op het forum dan zal je aardig op de hoogte zijn.
zonde van je geld om verkeerd spul te kopen

ik woon niet zo ver van je vandaan

je bent altijd welkom.
gr gino
- rubberbutt
- 100km gereden
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
- Locatie: Soest
Re: Stationair onregelmatig
Ginofs1: Ja, daar kom ik nu door schade en schande achter.
Had vanochtend de imi carburateur opgezet. Ben richting hilversum gereden, links afgeslagen door Lage Vuursche. Daarna richting Den Dolder en dan Soesterberg. Op de weg van Soesterberg naar Amersfoort begon hij in te houden alsof de tank leeg is. Kort daarna stopt hij ermee.
Zie ineens behoorlijk wat benzine uit de vlotterbak stromen. De vlotter zal wel weer blijven hangen.. Natuurlijk weer geen gereedschap bij me. Ook dat is weer een goede les voor de volgende keer.
Maar wat nu ? Ik sta wel 10 km van huis af. ANWB bellen ? Ik weet niet of ze voor brommers komen. Dan maar m'n broer gebeld. "Kun je even met de motor komen en gelijk 6 meter touw meenemen".
Na 30 min. komt hij eraan. Touw (van dat oranje polyproyleen touw) aan zijn handgreep achter op de buddy en bij mij aan het frame achter de koplamp, en karren maar
Je hebt in ieder geval wel bekijks. Gelukkig was het 17.15 uur. Mensen gaan naar huis om te eten, dus het is vrij rustig op de weg.
In ieder geval is mijn aanvankelijke probleem dus niet te wijten aan de carburateur. Blijft nog over: de Linker krukas keerring of de ontsteking checken.
Ik heb de contactpunten bekeken bij draaiende motor en ik zie geen vonkenregen, dus de condensator is goed. Het meten met de pin van de schuifmaat is niet echt nauwkeurig. Maar het verschil tussen BDP en de uitlijning van de merktekens op vliegwiel/grondplaat is inderdaad ongeveer 1,5 tot 2 mm.
Wat betreft de koppling. Die dunne koppelingspen is wel recht, alleen het wormwiel is aardig versleten.
Morgen maar weer naar de brommerboer voor een wormwiel.
Ik kan daar zo onderhand wel een klanten kortings kaart kopen

Had vanochtend de imi carburateur opgezet. Ben richting hilversum gereden, links afgeslagen door Lage Vuursche. Daarna richting Den Dolder en dan Soesterberg. Op de weg van Soesterberg naar Amersfoort begon hij in te houden alsof de tank leeg is. Kort daarna stopt hij ermee.

Zie ineens behoorlijk wat benzine uit de vlotterbak stromen. De vlotter zal wel weer blijven hangen.. Natuurlijk weer geen gereedschap bij me. Ook dat is weer een goede les voor de volgende keer.
Maar wat nu ? Ik sta wel 10 km van huis af. ANWB bellen ? Ik weet niet of ze voor brommers komen. Dan maar m'n broer gebeld. "Kun je even met de motor komen en gelijk 6 meter touw meenemen".
Na 30 min. komt hij eraan. Touw (van dat oranje polyproyleen touw) aan zijn handgreep achter op de buddy en bij mij aan het frame achter de koplamp, en karren maar

Je hebt in ieder geval wel bekijks. Gelukkig was het 17.15 uur. Mensen gaan naar huis om te eten, dus het is vrij rustig op de weg.
In ieder geval is mijn aanvankelijke probleem dus niet te wijten aan de carburateur. Blijft nog over: de Linker krukas keerring of de ontsteking checken.
Ik heb de contactpunten bekeken bij draaiende motor en ik zie geen vonkenregen, dus de condensator is goed. Het meten met de pin van de schuifmaat is niet echt nauwkeurig. Maar het verschil tussen BDP en de uitlijning van de merktekens op vliegwiel/grondplaat is inderdaad ongeveer 1,5 tot 2 mm.
Wat betreft de koppling. Die dunne koppelingspen is wel recht, alleen het wormwiel is aardig versleten.
Morgen maar weer naar de brommerboer voor een wormwiel.
Ik kan daar zo onderhand wel een klanten kortings kaart kopen


-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Re: Stationair onregelmatig
rubberbutt schreef:Touw (van dat oranje polyproyleen touw) aan zijn handgreep achter op de buddy en bij mij aan het frame achter de koplamp, en karren maar![]()
Je hebt in ieder geval wel bekijks.
Ik ken dat... zo heb ik in 1980 een Jawa 350 verhuisd van Oosthuizen naar Hoorn... achter mijn FS1... met een koeietouw

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Stationair onregelmatig
Is je kap dan niet versleten?
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Re: Stationair onregelmatig
Kabel al eens gesmeerd ?
- rubberbutt
- 100km gereden
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
- Locatie: Soest
Re: Stationair onregelmatig
Zal ik morgen eens doen.
Nog even een vraagje aan ginofs1:
Hoe kun je nu eigenlijk het verschil tussen een imitatie en een originele FS1 cilinder zien ?
Ik heb nu bv een originele F5B cilinder. Op de andere zijde staat 'tum178'. Geldt dat ook voor een Z1 cilinder ?
Ik heb bij Leertouwer een paar imitatie's gezien, en bij sommigen kun je duidelijk zien dat de vorm van de uitlaat-en spoelpoorten onregelmatig zijn.
De imi die ik nu heb gekocht waren regelmatig.
Op marktplaats.nl moet je ook zien of het origineel is.
Wat zou een originele gebruikte FS1 cilinder moeten kosten ?
Zijn er eigenlijk nog originele FS1 of 49cc Z1 cilinders leverbaar ?
Nog even een vraagje aan ginofs1:
Hoe kun je nu eigenlijk het verschil tussen een imitatie en een originele FS1 cilinder zien ?
Ik heb nu bv een originele F5B cilinder. Op de andere zijde staat 'tum178'. Geldt dat ook voor een Z1 cilinder ?
Ik heb bij Leertouwer een paar imitatie's gezien, en bij sommigen kun je duidelijk zien dat de vorm van de uitlaat-en spoelpoorten onregelmatig zijn.
De imi die ik nu heb gekocht waren regelmatig.
Op marktplaats.nl moet je ook zien of het origineel is.
Wat zou een originele gebruikte FS1 cilinder moeten kosten ?
Zijn er eigenlijk nog originele FS1 of 49cc Z1 cilinders leverbaar ?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Stationair onregelmatig
Z1 is nooit origineel, altijd aftermarket. En dan zijn er ook nog 1Z cilinders, dat zijn weer kopieën van Z1 cilinders. Tum178 hoeft ook niet te betekenen dat het origineel is (bij een fs1 of f5b cilinder). Een originele cilinder heeft aan de buitenkant van het cilinderhemd een soort van print staan, met iets in de trant van .001 o.i.d., daar herken je een echte originele yamaha cilinder aan
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Stationair onregelmatig
klopt, en een ori fs1 cilinder waar geen stukken van af gebroken zijn mag niet meer dan 20/25 euro kosten 

-
- 2000km gereden
- Berichten: 2208
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57
Re: Stationair onregelmatig
Even inzichtelijk maken :


- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Stationair onregelmatig
Juistem!
- rubberbutt
- 100km gereden
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 feb 2014, 21:21
- Locatie: Soest
Re: Stationair onregelmatig
Aha, duidelijk... 

- fizzie
- 500km gereden
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37
Re: Stationair onregelmatig
Als je bij Sjon in hilversum een Z1 koopt heb je een goede vervanger van de ori FS1. Moet ze wel even zwart spuiten ander wordt hij aardig bruin.